• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

@Fearless wrote:ik weet nog niets over die 6 cilinder, weet ook nog niet hoe het zit qua steunen en pannen enz...

Radiateur zal wel verplaatst moeten worden denk ik.

Zal wel een lange baan project worden omdat ik m op webers wil hebben...3x dubbele weber is wat prijzig, maar wel heul erg...broawp :wub

Ondertussen kan ik gewoon de 1900 weer fatsoenlijk laten draaien dus ik heb geen haast ;)

motorsteunen van je 1900 overzetten dan komt hij op dezelfde plek iets naar voren en naar achter dan boven op je front een gat maken waar je radiateur door komt andere carterpan er onder van een a commodore die heb ik dus met de bult bijna achteraan. want de senator pan past niet die heeft de bult aan de voorkant en lassen is niet mooi en bijna nooit 100% dicht.heb zo,n pan ook onder de c30ne zitten van mijn c kadett city ;) en dat loopt super zo,n 6 pitter

Goeie tips hans, daar heb ik wat aan.

Die dingen hadden alleen wat oliedrukproblemen he?

zon 6 in lijn klinkt zo fijn....

en op webers is het helemaal een feest, dat roffeltje uit de uitlaat.

Op de meeting bij Romijn hoorde ik al wat 6 cilinders. Dat klinkt origineel al heel lekker, maar dan ook nog eens het snorkelen van de webers.... :afro Wordt ff een investeren, maar wordt dan wel een goed geluidje. en lekker rijden zon 6 pitter

@Fearless wrote:Goeie tips hans, daar heb ik wat aan.

Die dingen hadden alleen wat oliedrukproblemen he?

zon 6 in lijn klinkt zo fijn....

en op webers is het helemaal een feest, dat roffeltje uit de uitlaat.

Op de meeting bij Romijn hoorde ik al wat 6 cilinders. Dat klinkt origineel al heel lekker, maar dan ook nog eens het snorkelen van de webers.... :afro Wordt ff een investeren, maar wordt dan wel een goed geluidje. en lekker rijden zon 6 pitter

de 2,8 had bij mij oliedruk probleem. die city met 2,8 kwam bij romijn vandaan. maar ik heb naderhand de 3,0 er in gehangen en om laten keuren en een lekkere 63,5 rvs uitlaat er onder gehangen ;) geeft een diepe sound :agent

" onclick="window.open(this.href);return false;

hier liep alleen af en toe 1 van de 6 niet mee kapotte kabel

hier een met webers

Ik kocht de 2.0s al met twijfels...de 1900 reedt goed hoor daar niet van. Maar wil gewoon een fris betrouwbaar blok maken. En toevallig kwam die manta op de sloop binnen. Ja doe mij die motor dan maar om klaar te maken.

En nu die 6 cilinder in beeld :D, zal alleen wel wat langer gaan duren om hem te reviceren. Ook omdat de carburateurs zo machtig duur zijn :D

A.s maand weer Apk op de station.

Dan gaan we verder met strakmaken/plamuren en schuren van de auto.

Daarna zijdeglans zwart rollen :wub

Als alles klaar is gaat de auto (of enkel de beide deuren) naar een kennis voor een airbrush op de deuren

D042-Jack-Daniels-Black.jpg

king:

Ik denk dat ik 1 stencil laat drukken. Dan spritz ik m zelf :thumbup

ns even bij de stickerboer vragen of zoiets kan.

Nice nice!

Maar ik vind dat altijd zo lelijk zon achtergrond., dan laat ik liever een zeefdruk maken zodat je geen achtergrond hebt.

gewoon een lekker v8 geluidje met de juiste demper

deze uitlaat bestond uit een rechte pijp met alleen een achterdemper (een of andere goedkope racedemper)

resultaat: heerlijk diepe v8 roffel uit een 2500 6cilinder cih

Heb er een simons rvs demper voor liggen met een buis voor over de achteras.

Moet dan enkel nog een buis maken naar de voorpijp.

Ipv de webers zit ik ook te denken aan throttlebody's.

Crossseizoen is over dus er staat weer een hoop leuk speelgoed te koop.

Hoef dan enkel een set inlaatjes te kopen, aangezien veel body's op basis van webers gemaakt zijn.

177082_396353397107997_2121608048_o.jpg

Voor de sedan 8 december een 6 in lijn ophalen.

Wou hem eigenlijk op webers bouwen, maar zit te denken aan throttle bodies.

Omdat er een hoop leuk spul te koop staat van oude crossauto's....

vrij programeerbare systemen enz enz.

Plus dat de prijs van een throttle body gewoon een stuk goedkoper is als een weber.

Ben dus druk bezig met uit te zoeken wat wel en niet kan qua vrij programeerbaar systeem en ontsteking.

Wordt voor mij de 1e keer dat ik zoiets ga doen dus dat wordt wat.

Denk dat ik de gasklephuizen bij Chargertech vandaan haal en de inlaten bij dbilas. king:

Terug
Naar boven