• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

In het werkplaatsboek staat, dat de kogels met de "hoge" kant naar achteren gekeerd. Zitten ze dus toch verkeerd om lijkt me.

@louwe 16 klepper wrote:Anders kun je de gaten van de bovenste fusee ook wel wat groter maken/sleufgsten van maken

Dan kan de kogel verder naar buiten

Heb dat al meer gedaan enkel dan juist de andere kant op

Naar buiten toe uitsleuven ga ik niet doen, veel vlees is er namelijk niet.

Ik heb op het bof forum gelezen dat het wel uitlijnbaar is. Dmv plaatjes en dergelijk in het bovendeel.

Ik zal ook even proberen wat er precies veranderd als ik de bovenste kogels omdraai, en kijk morgen even bij de sedan hoe ze daarop gemonteerd zijn.

A.s weekend maar weer eens een doorstart maken.

Toevallig vandaag een pitmann arm busje opgehaald, want die moet ook nog eens vervangen worden.

Wil hem dit jaar nog klaar hebben. qua laswerk en apk.

Dan moet ie nog gespoten worden.

jawel bij mijn staan de dopkes idd naar voor toe. zo staat ie recht.

Da van die camber is wel een goeie tip was me nog niet opgvallen, had bij mij ook last van

ken ik da meteen ook oplossen :thumb

groeten

Laatst hebben we de Rekord ook maar eens verhuisd. Zodra ik de schuur verbouwd heb tot garage kan ik weer lekker bezig.

De schuur is klaar, nu nog 2 deuren er in zodat we naar binnen kunnen king:

IMG-20120227-WA0001.jpg

IMG-20120227-WA0000.jpg

Beetje illegale combinatie, maar ach...klein stukkie moet kunnen

Begin volgende maand de eerste lasjes aan de rekord weer....

Beide koplampbakken klaar, en de slotbalk dicht gelast.

Nu moet ik eerst de rechtse dorpel er uit slijpen en de nieuwe er aanlassen. Zodat ik de a-stijl dicht kan maken.

Als dat klaar is heb ik nog maar enkele kleinere laswerken te gaan. Dus al met al niet heel veel meer te doen.

Eind van het jaar krijg ik de sleutel van ons huis, heb dan genoeg ruimte om het huis om goed bezig te gaan met de Rekord. Daar ga ik hem dan ook mooi afmaken. :thumbup We kunnen niet wachten iig king:

320198_2413232811304_1265808258_32795183_37976087_n.jpg

311244_2413234451345_1265808258_32795185_364476063_n.jpg

Het deel bij het afwateringsdeel gaat later dicht. Wil er eerst een nieuwe vloerplaat in maken. Dan kan ik dat later veel beter afwerken.

Na werktijd nog even de brug op geweest om de automaatbak aan te sluiten op de radiateur. Plus een liter olie er bij in, en nu schakelt ie ook weer zonder slippen. king:

Ook alvast een begin gemaakt aan de 2.0.

Alles er af wat er af kan voordat ie in de bok gezet wordt.

Als iemand nog wat delen nodig heeft hoor ik het wel. Het blok wordt omgebouwd naar dubbele webers dus de in en uitlaat mogen dus weg. Hoef er niet veel voor te hebben....ruilen tegen andere delen vind ik ook prima. :thumbup

Redelijk schoon nog:

20121015_173754.jpg

De in en uitlaat mag weg. Deze is met LPG mengstuk....die mag ook los weg, maar liever alles in 1.

20121015_173816.jpg

Als er hier iemand een leuke set webers heeft en een in en uitlaatspruitstuk dan hoor ik dat graag :thumbup

Ook heb ik nog een bobine set nodig voor het blok. De contactpuntloze verdeler zit nog wel op het blok, de rest is niet aanwezig.

Dan is het toch al gedroogd als je het monteerd ?:P:P dat werkt niet.

Je kumt het afbakken in de oven, maar het hoeft niet.

Het effect van de wrickles is alleen veel beter als het even verwarmd is. Dat red je dus ook met een goeie fohn of verstripper.

@Fearless wrote:Jij ja :thumbup

Mooi spul! Ik ga voor die bussen van VHT

http://www.tools.vocor.nl/index.php?action=page&group_id=20000005&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb alleen geen oven, wel een combimagnetron :jerry

Heb al gezien dat het ook kan met een verfbrander. Die er voorzichtig overheen en je ziet de wrincles zo op komen.

Zoals jij hem daar hebt vind ik hem al zeer netjes. Als het verhit wordt lijkt het net alsof de verf is gaan schuften op de onderliggende laag...

Zal het gewoon even proberen, doe wel een stuk staal met en zonder verwarmen. :thumbup

ik heb het toevallig gisteren avond daar ook besteld, kreeg vanochtend al een mailtje van dhl dat het verzonden is :thumb

het spul kan in de oven, maar als je hem monteerd en dan de motor laat draaien was ook voldoende dacht ik?

@astra GT wrote:heej, as ik me nie vergis heb je hem nu juist verkeerd om zitten....

heb d'r hier twee staan en daar zitten ze bij alle 2 juist de andere kant op.

omdat je draagarm al onder een hoek geplaatst staat zorgt de schuinte van je fusee ervoor

dat de pin/bout van de fusee recht naar beneden komt te staan, nu gaat ie vringen op je fusee

waardoor die eerder stuk gaat.

mvg johan

Dus bij jou staat het "dopje" boven op de kogel naar voren gericht?

Ik heb ze zo teruggezet zoals ik ze er af pakte namelijk. Weet niet hoe ze horen. Kan even bij de sedan kijken hoe ze daarop zitten.

Heb al te horen gekregen dat het camber iig uitlijnbaar is met plaatjes in de bovenste draagarm. Dus dat is top:grin:

Wrinkle lak heb ik ook op mijn c20xe :)

Vond het destijds al mooi staan!

Heb er wel een foto van maar die zal ik eens moeten opzoeken

Ok tof, ben benieuwd naar je resultaten!

Oja, misschien overbodig om te zeggen, maar zorg dat je materiaal écht 100% schoon en kaal is.

Beter daar van te voren iets meer aandacht aan besteden, anders valt het tegen.

Is wel heel belangrijk voor deze lak kwam ik toen achter. :)

Jij ja :thumbup

Mooi spul! Ik ga voor die bussen van VHT

http://www.tools.vocor.nl/index.php?action=page&group_id=20000005&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb alleen geen oven, wel een combimagnetron :jerry

Heb al gezien dat het ook kan met een verfbrander. Die er voorzichtig overheen en je ziet de wrincles zo op komen.

Zoals jij hem daar hebt vind ik hem al zeer netjes. Als het verhit wordt lijkt het net alsof de verf is gaan schuften op de onderliggende laag...

Zal het gewoon even proberen, doe wel een stuk staal met en zonder verwarmen. :thumbup

heej, as ik me nie vergis heb je hem nu juist verkeerd om zitten....

heb d'r hier twee staan en daar zitten ze bij alle 2 juist de andere kant op.

omdat je draagarm al onder een hoek geplaatst staat zorgt de schuinte van je fusee ervoor

dat de pin/bout van de fusee recht naar beneden komt te staan, nu gaat ie vringen op je fusee

waardoor die eerder stuk gaat.

mvg johan

Terug
Naar boven