Station in de schuur....winterautotje gekocht zodat ik eens flink wat werk kan doen aan de station.
Allereerst de uitlaat, wegens gebrek aan fatsoenlijk origineel spul toch maar weer een zelfbouwpijp gemaakt.
Dit keer maar eens een sidepipe voor de verandering, elke keer raakte ik de uitlaat met een drempel, en hogerop kon die niet.
Dus nu maar zo...
De uitlaat is inmiddels afgelast, hij gaat dwars door het zijscherm en is makkelijk te demonteren. 2 boutjes bij de demper zelf om hem van de dorpel te trekken en 1 klem achter het scherm (franse klem, alla peugeot)
Omdat het spruitstuk los moest voor wat vers schroefdraad heb ik gelijk de inlaat maar aangepakt.
De auto rijd alleen op lpg dus al het injectiespul kon ook wel gedemonteerd worden.
Injectoren verwijderd en de gaten afgedicht met 2 plaatjes. Stappenmotor gat dicht met een m22 plug. Overige loze slangaansluitingen op de gasklep zijn ook afgedopt.
De benzineleiding gaat er nog onderuit, hier ga ik mn gasleiding leggen, deze kwam te dicht op de sidepipe dus dat moest ook anders gemaakt worden.
Het stond ook op de planning om de gastank te verplaatsen, ik heb geen achterbank in de station meer dus daar kan die heel fijn staan, zo heb ik een lekker grote kofferruimte. IK vervoer nog wel eens wat en voor de hond is een ruime koffer ook ideaal.
De gastank was maar zo niet verplaatst, nee, daar moest eerst een ander frame voor komen. En natuurlijk wat je wil hebben is zo niet 123 te koop dus zelf maar een frame gelast.
Sta er van te kijken hoe goed mn el-cheapo lasapparaat nog lassen kan....
tankframe bestaat uit 2 hoeklijnen en 2 6mm platen. Zit met 3 bouten per kant vast.
Voor de stevigheid in de constructie heb ik nog 2 hoeklijntjes onderlangs gelast. En 1 koker onder 1 horizontale hoeklijn die aan de vloer gelast zit om hem nog eens op vast te bouten. Stevig zat
De tank staat inmiddels op zn plek, ik moet alleen nog de bedrading over doen en de leiding naar voren leggen.
Zal a.s week wat meer posten.
Gaat nog genoeg gebeuren.
Als de station weer fatsoenlijk is ga ik door met de Sedan.
Volgende week weer starten/lopen kijken of de uitlaat dicht is, dan wikkel ik de pijpen in de heatwrap.
Ook moet de automaatbak er achter uit, complete pakkingset uit duitsland besteld.
Het ding begint steeds harder te lekken....
Dan gelijk ook maar de motor aanpakken, die is ook niet helemaal dicht qua olie.