Het motortje is weer thuis, motortje is gereviseerd.
Nieuwe zuigerveren + honen, lagers en hoofdlagers.
Krukas geslepen.
Kleppen geslepen, en zittingen opnieuw in gefreesd. Klepstelen ook bewerkt aangezien die iets uitgeslagen waren.
Kop moest 0.20mm gevlakt worden, bij 2 cilinders was ie niet geheel vlak. (kun je zien op mijn oude foto's)
Nieuwe klepsteelhoedjes.
Verder is alles goed gecontroleerd en het blok is verder fris.
Het vliegwiel word nog netjes afgedraaid zodat ik een fris pasvlak heb voor de koppelingsplaat heb.
Tevens nog even wachten tot de injectorenbank weer klaar is, dan kunnen die getest worden. Komen nieuwe zeefjes in en nieuwe rubbers tevens ultrasoon reinigen.
Ik bestel alleen nog een nieuwe distributieset en koppelingsset (2.2 cih 9 inch 14T)
Nu even sparen voor een motormanagementsysteem. :vertag
Bestelling van Edelschmiede binnen, diverse deeltjes en pakkingen/keerringen:
ipv een kogellager in de pomp, gewoon eens zo'n setje besteld, kijken of het wat is. Stiekem wil ik nog een Rissepomp, maarja...weer een 4tal €100tjes...... :hmmz
deluxe dynamo stelmechanisme, ik zoek nog een nieuwe dynamo (veel AMPS) en een steun.
oude hoofdlagers/drijfstanglagers en zuigerveren
Onderblok:
Als ik de juiste carterpan er op heb kwam de peilstok niet uit. Dus even een boor 13 in het blok gezet. Ipv een prop in slaan wil ik schroefdraad tappen in het oude gat, om daar een imbusstopje in te draaien.
Kop:
To do.
Poorten vergroten (mee gewacht tot na revisie omdat ik niet zeker wist of de kop nog in goede staat was)
Distributie compleet nieuw en afstellen met gradenschijf, tevens een kettingslot van Mercedes er in voor makkelijke demontage, mocht dit ooit nodig zijn.
Waterpomp monteren
Vliegwiel monteren + koppeling
Spuiten
Inlaat klaarmaken, gasklep lassen (2 gaatjes van de halve maan)
Enz enz.
Nog genoeg te doen dus.
De radiateur is ook bijna klaar, moet alleen nog een buisje lassen in de balk voor het aftapkraantje.
Komt mooi uit zo, bijna recht tegen over de thermostaat.
Als dat allemaal klaar is komt er een demontabele plaat overheen zodat je radiateur weer makkelijk te demonteren is.
Ben er nog niet uit hoe ik de blowers plaats, voor of achter.
.........
Voor ik het vergeet, ik zoek nog een poellie voor de waterpomp, v-snaar.
De oude was een visco-fan. Dat heb ik straks allemaal niet meer.