• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Weer mooi opgepakt. Maar nu wel in je eigen schuur?

Hoe is het afgelopen met je schuur en werkbank? Alles klaar en ingericht?

Nee nog niet in de schuur. De achterbuurman moet zijn schuur verbouwen.

Werkbank schiet mooi op. Aankomend weekend weer verder daarmee.

Werkbank tot zover.

Aankomend weekend verder met de deurtjes en lades.

20160102_191744_zpsddzp5ej9.jpg

Alu randjes voor tablet en radio, tablet word gebruikt voor youtube/internet/intercom enz....

20160103_115825_zpsouoqe5qk.jpg

vanavond de aandrijfas ingekort en vast gehecht.

Deze kan dus binnenkort naar Hoogeveen.

20160111_190624_zpsqbhwr36v.jpg

20160112_192223_zpst4hmlb1h.jpg

Steuntje gemaakt voor de handrem.

20160112_185516_zpsdsviuw0r.jpg

20160112_191808_zpsanp8myn2.jpg

Zo hoef ik niet heel veel van de vloerbedekking aan te passen.

Nieuw frontbalkje gemaakt. De 1e frontbalk was veeeeeel forser, maar daar moest ik een flinke hap uitnemen om ruimte te maken voor de motor.

Dat was geen gezicht dus die ligt op de ijzerbult.

Nu een wat smallere koker er tussen gelast.

De radiateur staat nu vast. Er is nu bijna 5cm ruimte tussen de radiateur en de krukaspoelie. Dus ik ben tevreden.

Het front kan nu afgewerkt worden.

Over de radiateur komt nog een afwerkplaat, moet nog even kijken wat ik daar mee doen ga.

Voorlopig ga ik de oliekoeler niet gebruiken.

Mocht het nodig zijn ga ik hem achter hier ook nog achter wegbouwen. Dan zal ie ongeveer achter de kentekenplaat komen te zitten.

Binnenkort meer....

20160121_175025_zpssehov8hg.jpg

20160121_190213_zpskogrd0br.jpg

Gestraalde keienvanger er weer voor. Eerst gespoten in de zincspray.

Binnenkort de voortrein er weer onderuit zodat ik overal goed bij kan me spuiten.

De keienvanger heeft nog iets laswerk nodig, maar ik druk er eerst een luchthapper in. Met een slang naar het luchtfilter toe.

zal een subtiel happertje worden, net onder de bumper dus zal niet al te veel opvallen.

12565638_10207979365303065_3383091204935237664_n_zpslrmmtj4c.jpg

Luchtkanaal laat nog een week op zich wachten dus maar wat laswerk verricht aan de onderkant van de keinenvanger. Deze had wat dun plaatwerk met gaatjes..Even een paar plaatjes lassen....Zo weer een paar uur verder :vertag

Zijschermen er op gezet voor de vorm. Beide zijschermen moeten ook nog gelast worden. Hier en daar wat nieuw plaatwerk er in en daarna volledig kaal maken van binnen en buiten.

20160204_201727_zps43hg2rfr.jpg

20160204_201742_zpswsmo2uex.jpg

20160204_201343_zpsd8d7da1y.jpg

Aankomende week verder met het front, en dan doorwerken naar achter.

Tunnel aanpassen.

Motor en voortrein gaan er dan ook nog even uit zodat ik wat dingen kan aanpassen kan in de motorruimte...Plus een stel leidingen voor de benzine en de rem...

Nog heel veel te doen, Allemaal rotklusjes, laswerk/slijpen (BAH :swear )

Voordat de tank er in kan moet ik daar ook een rand lassen, en dan verder de in de kofferbak en het achterschort....

Dat word nog wel een aantal avonden doorklussen

Mooi zo'n 2 deurs Rekord, lekker bezig en mooie ruimte om zo bezig te zijn! Al hoewel je straks ook lekker bij huis bezig kan zijn.

Paar kleine updates.

Had ooit al eens wat foto's voorbij zien komen van een coupe met speakerbakken voor de A stijl.

Moest ik ook, want daar wil ik mijn speakers later wegbouwen.

ipv zelf een bak in vorm maken heb ik rvs braadbakken van de ikea gepakt...

20160215_184110_zpsul4ubo9m.jpg

stukje tankbevestiging gelast

20160211_194116_zpsrzkip8rc.jpg

nog wat rotterij achterin,

20160211_194127_zpsimewgzs8.jpg

Draadboom Vems labelen, ben een hoop draden niet nodig dus heb straks een mooi compacte bundel de motorruimte in lopen

20160208_195445_zpshe7owtnb.jpg

Keienvanger nu vrij van roestgaatjes, paar plaatjes in gelast enz.

20160211_195018_zpsnqwlqvzc.jpg

Het wachten is nu op enkele onderdelen.

Aankomende week nog wat dingen lassen zoals de vloer,koffer en achterschort...We zien wel hoe ver we komen ;)

Werkbank in de schuur ook bijna klaar, en vandaag de eerst dingen al in de grondverf kunnen zetten.

20160220_142933_zpsqyrbwena.jpg

het is daarom dat ik het zeg, trashmetal, ik heb een ruimte van 5m op 13 m en ben weeral plannen aan't maken om uit te breiden :???:

Voorlopig is het goed genoeg voor mij. Ik ben een smalle lage schuur gewend waar de auto net in kon staan.

Nu zo'n 8x5 met zolder.

Misschien dat ik het dakkapel van het huis op de schuur ga zetten en dan laten we het huis opmetselen zo dat de slaapkamers groter worden.

Maar verder nog geen verbouwingsplannen.

Terug
Naar boven