Remmen afgewerkt. 2 pasbussen laten draaien. Iets langer gehouden om zo ook normaal wielen te kunnen centreren.
Ook lange tapeinden geplaatst. Met mijn nieuwe wielen zal ik een spoorverbreder moeten plaatsen. ET 25 8j staat net te ver naar binnen. (oude wielen zijn 7j et 12.....) Scheelt ne een haartje met de draagarm en van voor zal het ook niet zonder kunnen ivm de stuurkogel.
Dat worden dus verbreders van 5mm of 10mm.
Zullen zelfgemaakte gaan worden want je vind natuurlijk nergens verbreders met een naafgat van 62mm (remschijf binnen diamter naafgat)
Ik denk dat ik er nog een set remschijven bij pak, en daarvan spoorverbreders maak.
voor de voorkant zal er wel iets te koop zijn.
Wiel passen, met een 205/60 15 bandje.
Ik wil een bredere hogere band (225/60 15), zodat de auto echt grof voorover staat. Ik plaats ook iets hogere veren achterop. Van voor verander ik voorlopig niets aan de vering omdat ie daar wel op een nette hoogte staat. Banden voor zullen 205/50 15 worden.
Rondom vredestein bandjes als het gaat passen aan de achterkant. Wil er niet al te veel moeite voor hoeven doen.
Remmen rondom ontlucht, helaas blijft de HRC wat zacht in het pedaal. Ik vermoed dat de cups vergaan zijn door het lange liggen. Hiervoor heb ik nu nieuwe rubbers besteld dus volgende week dat probleem ook even oplossen.
De handrem werkt in ieder geval al wel prima.
Klein probleempje met het schakelmechanisme, deze had ik aangepast zodat de schakelweg korter zou worden, daarbij ook de houder van het scharnierpunt hoger gezet zodat het mechanisme niet overdreven schuin zou staan.
Kreeg hem nu niet in de achteruit, vermoedelijk raakt het mechanisme het opgehoogde deel van de houder.
Ik ga daar niet meer mee lopen martelen en heb nu een luxe mechanisme binnen gekregen.
Bijkomend voordeel van de nieuwe is dat de pook nu van boven af te demonteren is.
De aandrijfas komt volgende week weer terug dus kan ik het hele zooitje in lijn zetten.
Geluk dat mijn bak steun te stellen is....de hoogte had ik al bepaald, Straks alleen de hoogte van het hanglager afstellen.
Zou moeten resulteren in een perfect trillingsvrije as. :thumbup