• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ff een vraagje over C2,4NE

bcoupe 1.6

Post weinig
hoi hoi

ff een vraagje

kan een 2.4 opkopen voor een leuk bedrag

maare in rekord heb ik nog lekker oldscool carb

maare de 2.4 is injectie kan ik het zo er op zetten of zijn de bout gaten weer anders ( had ik gehoort dat ze hoger zaten )

en wil mn 5 bak er achter hangen en las net dat de boutgaten anders waren .. kan de orginele 2.4 koppeling set in de gtrag of niet???

en wil ook weten of het nut heb om mn 2.0S kop op de onderblok van de 2.4 tezetten ivbm meer koppel of heeft het geen nut?

alvast thnx

spruitstuk past niet, of je moet de 2 gaten verboren, maar optimaal is het niet.

5bak van manta past er zo achter, met koppeling van een 2.0

vliegwiel van een 2.0 (samen met kopp set dus) monteren met de bouten van de

2.4 krukas, dit ivm de draad anders is. en je moet je p bout aanpassen aan de draad van de krukas.

anders heeft je vliegwiel een heel weinig speling, maar dat kan al te veel zijn.

het schijnt dat een 2.0 kop op een 2.4 wel vel is, maar geen hardloper.

maar daar zijn de meningen over verdeeld.

succes zo, en anders het cih gedeelte eens goed na lezen in het topic omtrend de 2.4 ombouw

had je alle info ook kunnen vinden. ;)

thnx

ben niet echt vaak op het net tevinden .. meer aan het werk om mn hobby tebekostigen aangezien mn vriendin vertrokken is xd doe ik het dus allemaal zelf haha

dus het beste gewoon de 2.4 kop er op houden en geen geleuter zeg maar

vernaggel ik niet de koppeling er mee aangezien de 2.4 meer vermogen heb

Voor een standaard 2400 is de 2.0 koppeling sterk genoeg, als je tenminste niet bij ieder stoplicht een "Dukes of Hazzard" start maakt :D

nee niet echt de bedoeling .... model leent er zich wel voor maar doe ik mooi niet :D

is dan voor mn rekord C coupe van 68

spruitstuk past niet, of je moet de 2 gaten verboren, maar optimaal is het niet.

5bak van manta past er zo achter, met koppeling van een 2.0

vliegwiel van een 2.0 (samen met kopp set dus) monteren met de bouten van de

2.4 krukas, dit ivm de draad anders is. en je moet je p bout aanpassen aan de draad van de krukas.

anders heeft je vliegwiel een heel weinig speling, maar dat kan al te veel zijn.

het schijnt dat een 2.0 kop op een 2.4 wel vel is, maar geen hardloper.

maar daar zijn de meningen over verdeeld.

succes zo, en anders het cih gedeelte eens goed na lezen in het topic omtrend de 2.4 ombouw

had je alle info ook kunnen vinden. ;)

thnx

ben niet echt vaak op het net tevinden .. meer aan het werk om mn hobby tebekostigen aangezien mn vriendin vertrokken is xd doe ik het dus allemaal zelf haha

dus het beste gewoon de 2.4 kop er op houden en geen geleuter zeg maar

vernaggel ik niet de koppeling er mee aangezien de 2.4 meer vermogen heb

heb ook nog een vraagje over 2.4

Ik wil mijn krukas met pouly en vliegwiel laten ballanceren. Moet ik op het vliegwiel ook de drukgroep plaatsen voor het ballanceren

of heeft dat weinig nut.

groeten Robert

Voor een standaard 2400 is de 2.0 koppeling sterk genoeg, als je tenminste niet bij ieder stoplicht een "Dukes of Hazzard" start maakt :D

Als je je 2.0 koppeling niet vertouwt op een 2.4, kun je ook die van een 2.5E of i 6 cylinder pakken. En daar kan je tegenwoordig best goedkoop aan komen, want ze zijn niet zo erg in trek zoals de 3 liters.

nee niet echt de bedoeling .... model leent er zich wel voor maar doe ik mooi niet :D

is dan voor mn rekord C coupe van 68

Ik wil mijn krukas met pouly en vliegwiel laten ballanceren. Moet ik op het vliegwiel ook de drukgroep plaatsen voor het ballanceren

of heeft dat weinig nut.

groeten Robert

of heeft dat weinig nut.

groeten Robert

Als je je 2.0 koppeling niet vertouwt op een 2.4, kun je ook die van een 2.5E of i 6 cylinder pakken. En daar kan je tegenwoordig best goedkoop aan komen, want ze zijn niet zo erg in trek zoals de 3 liters.

Hallo,

Heb zelf een 2.4 in mijn c-kadet gebouwd. Ik heb een vliegwiel met drukgroep en plaat van een 2.2E gebruikt met daarachter de originele 4-versnellingsbak van de 1.6S. Koppeling van 2.2E is groter en kan grotere vermogens aan. Balanceren zou ik doen inclusief drukgroep en plaat. :thumbup

of heeft dat weinig nut.

groeten Robert

Terug
Naar boven