• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ff voorstellen met ascona b project

altijd ff voorstellen met foto's!

ik, erwin uit oss zal wat vaker iets van laten horen om jullie hulp te vragen.

Na enkele amerikaanse projecten (jeep cj7 en cougar 67) nu een dagelijkse auto, een ascona b 2 deurs.

De auto die ik ga restaureren, heb ik gevonden in Coevorden. Een rode 1.9n automaat.

Uploaded with ImageShack.us

ik ben nu begonnen met strippen ( motor en bak staan op marktplaats) wat we gaan doemn weet ik al een beetje;

x20xev met 4 r1 carbs en een r25 bak.( staan al klaar)

nu de body? zeker is al 400r + wit... maar smal of brede uitvoering?

wat is jullie advies, voor en achterspoilers heb ik al , moet ik die €500,- uitbouw-meerprijs investeren en voor een brede uitbouw gaan? ik denk dat brede modellen geliefder/waardevaster zijn...

Ik hou wel van breed, maar dan niet met 18 inch zoals op de foto..

Maar uiteindelijk moet je er zelf toch mee rijden? naar waarde vaster zou ik niet direkt kijken, als ik 'm zelf maar mooi zou vinden.

denk toch dat ik bij mijn eerste idee blijf. een smalle 400. de delen hiervoor heb ik ook al, ook een andere motor met r25 bak.

van nu zal ik proberen wekelijks foto's te plaatsen van vorderingen. ( net begonnen met strippen)

Even off topic maar wat voor maat hoofdsproeiers heb jij in die carbs zitten?

En voor de rest zijn er geen aanpassingen nodig in luchtomloop (die kleine gaatjes op de achterkant) of stationair sproeier? Heb gsxr carbs en ben langzaam mijn spulletjes bijelkaar aan het zoeken.

na een paar mooie zomerdagen weer de schuur in gegaan, de wagen is gelast +geschuurd en nu in de epoxy.

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/716/i8ag.jpg/]
i8ag.jpg
[/URL]

als het zo door gaat dan wil ik hem komende dagen uitspuiten en beginnen met de onderkant in witte bedliner.

onderkant is inmiddels schoon en gespoten met 9 liter motip unterbodem.

afgelopen dagen de achteras gespoten en gemonteerd. schijfremmen als van mantablog.nl gestart, nu nog golf klauwen en leidingen maken.

laatste dagen verder gewerkt om de motor klaar te maken. olieaanzuiging verzet en carterpan verlast. (stalen omega pan)

Weer Een paar zaterdagen eraan gewerkt. Na 2 x passen krijg ik alleen de motor + bak erin als ik het subframe laat zakken en de motor er dan tussendoor plaatsen.

Maar,, het zit erin! X20xev met r25 bak. M

Nu de carburateurs en spruitstuk bouwen...

Terug
Naar boven