• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ff voorstellen

hey peeps mijn naam is hans en sinds kort in bezit van een corsa 1.7D nu wou ik het een en ander gaan aanpassen.. dacht aan een turbo op mijn blok plaatsen als dat mogelijk zou zijn?

veren zijn onderweg 60mm verlaging :D

Alles kan, maar zorg eerst maar eens dat je metertjes in de auto hebt hangen om je turbodruk te zien enzo ;)

Prutsen met een turbo heeft geen zin als je niet kan meten wat het doet ;)

Daarbij, met een instelbare dumpvalve en een losse boostcontroller, kan je vaak ook wel meer vermogen uit je stock turbo halen. Uiteraard wel afhankelijk van in welke mate de ECU een vinger in de pap heeft, maar dat is ook als je een nieuwe turbo monteert.

En welkom :)

stock turbo? zit er toch geen op volgens mij :angel

en die metertjes kan ik dan toch het beste monteren als ik alles in huis heb..

Beste voor een isuzu motor kijken en die in je Corsa lepelen die kan je vrij makkelijk opfokken en vrij kosteloos tot 120pk en dat rijd heel leuk in een Corsa.

Zo'n blokje kost nog geen 250,-

er zijn ook nog wat dingen die ik moet/wil op lossen zoals.. pook maakt herrie trilt als een malle.. rubber versleten?

pendaal koppeling maakt ook wat geluid trilt ook wat..

en meschien een ander kleurtje rollen of helemaal polijsten die waas moet er af.. kleur is geel niet dat echte gele maar dat lichtere geel

@CorsaB1.7D wrote:stock turbo? zit er toch geen op volgens mij :angel

en die metertjes kan ik dan toch het beste monteren als ik alles in huis heb..

Nevermind, dat dat het om een TD ging.

Naja, turbo aanbouw op een non-turbo blok is sowieso altijd veeeeeeeeeeeel leeswerk. Dat doe je niet zomaar even.

Persoonlijk zou ik bij zo'n project eerst de metertjes kopen en aansluiten wat aangesloten kan worden. De rest laat je dan nog maar ff loos hangen.

Oliedruk en temperatuur zijn b.v. twee goede investeringen, gezien het monteren van een turbo daar veel invloed op kan hebben.

voor:

ndaivq.jpg

oful0.jpg

@CorsaB1.7D wrote:nu wil ik graag andere wielen maar zou ik 14 inch kunnen met plattere bandjes?

Zeker kan dat. Wel schep je met plattere banden weer meer ruimte tussen wiel en spatbord.

De bedoeling is dat je zorgt dat de totale diameter even groot is als origineel. Anders gaat je KMTeller ongeloveloos afwijken.

Neem je velgen een maatje of twee groter, banden netzoveel platter, en dan heb je toch dezelfde diameter in totaal :) problem solved.

Terug
Naar boven