• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

fftjes voorstellen :-)

Hola, ik ben Marco 42 uit Delft, nu ben ik al een tijdje op het forum maar niet echt actief, ik rijd nu circa 1,5 jaar Vectra en kom vaak ff neuzen, nu maar eens posten ;)

dit is mijn Opel 2.2ti elegance 2004 230 dkm

opele.png

opele.png

inmiddels aardig wat vervangen, de accu, distributieketting, waterpomp, spanrollen, uitlaat systeem, 4 banden, en zaterdag een nieuw interieur bekledingset. Ik heb velours maar vind dat geen fijne bekleding. tevens is dit handmatig en heb electrische gekocht, zonder memory, dus heb wat know how van jullie nodig :wors

Zo hebben we er meer in de Buurt hoor:

Carloastra Nootdorp

usbstick Pijnacker

Brombeer Zoetermeer

Dat is een klein greepje..

Ook al in de buurt!!

(haha werk in rijswijk, maar dan waarschijnlijk wel dicterbij mijn huis als t jouwe Pixel...)

Willem

@pixels66 wrote:Vlakbij de lotto dan waarschijnlijk? Zal het weinig schelen!

Nee, nog verder weg, Bij het Vervoerders Centrum (Zuiderweg), bij de golfbaan, aan de andere kant van de Vliet dus...

(waar je delft inrijdt...).

Bij UTS Abbink aldaar..

Welkom Marco, mooie SW.

Voorstoelen verwijderen:

Stoelen helemaal naar voren schuiven en achterste 2 bouten losdraaien. Dan rugleuning helemaal naar voren draaien en dan hele stoel naar achtere halen en omhoog. Voor is haak systeem zonder bout.

Achterbankzitting zijkanten aan de boven kant met enige kracht naar je toe trekken, dan omhoog trekken. ter hoogte van de knieholte (als je er op zit) aan beide zeide met enige kracht uit de sponning trekken. Dan aan de 'billen' kant tegen de rugleuning aan op zoek in de 'spleet' (sorry voor de benamingen :hmmz )naar een haak (beide zijde)welke je naar beneden en dan naar buiten of binnen (weet niet meer welke richting)drukken om te ontgrendelen. Achterleuning naar voren klappen en dan onder los schroeven. Als laatste dan nog de midden gordel op de bodem losschroeven. Is onderdeel van de rugleuning.

Elektrische stoelen zonder geheugen is vrij recht aan. Links achter in de vec op de rec module zit de originele aansluiting en zekring. maar kunt volgens mij ook links voor ergens een geshakelde plus zoeken of continue. als de zekering maar sterk genoeg is.

Deurpanelen:

Afdekplaatje spiegel los klippen met een stukje plastic aan de bovenkant.

Afdekplaatje handgreep aan de binnekant van boven af los klippen en dan naar boven trekken.

Hierachter 2 torx losdraaien.

Dan aan de onderkant van de deur de vier schroefies er uit en van onder naar boven met enige kracht lostrekken. Hierbij kunnen de klipjes breken dus zorg voor nieuwe. Eenmaal los aan de onderkant. Ontgrendel mechanisme los halen. Werkt het zelfde als een handrem van een fiets. Dus inknijpen en dan mechaniekje met vinger tegen houden en weer ontgrendelen en het staaldraadje met kopje is los, Dan Raam helemaal naar beneden en vervolgens met beide handen het gehele deurpaneel met enige kracht omhoog er af trekken. Let er hier wel bij op dat je deurpinnetje niet dwars zit. Achter het zelfde verhaal maar dan zonder speigelkapje :afro

Succes en veel plezier met je Saphire black SW :jerry

Groet jraaf

thks all... en Jraaf.... Top man dit kan ik goed gebruiken, ga ik problemen tegen komen als ik van handbediening naar electrische bediening ga. zonder memorie? stroom toevoer? is ook met steolverwarming..

Nou 200 km gereden voor een uitgewoond interieurtje :swear

Zgan uit 2007 waar 80dkm mee gereden was..... Het zag er niet uit, op de foto leek het alsof er een vochtvlek op het interieur zat, " nee hoor een mooie set zonder vochtvlekken. NOT

Nou ik heb mij maar ingehouden en weggereden.

Terug
Naar boven