• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

FKsport's OPC_update 31-03-14

Tijdje geleden maakt de uitlaat enorme herrie, bleek het flexibel uitlaatdeel stuk te zijn...

Die is vervangen eveneens een groot aantal verroeste remleidingen (Opel kwaaltje)

En vandaag is de OPC naar de garage geweest, de kachel werd niet meer warm.

Thermostaat bleek defect en is vervangen, interieurfilter en wacht nog op een nieuw onderdeeltje van de ventilator

Maar we hebben weer goede remmerij en warme lucht zo net voor de koude dagen :thumb

Nou al winterwielen er onder?

Heb jij ook een garage bij je nieuwe huis?

Bel je morgen of zo wel ff

Gr uit Heeze

@Punch wrote:Nou al winterwielen er onder?

Heb jij ook een garage bij je nieuwe huis?

Bel je morgen of zo wel ff

Gr uit Heeze

Nou, moet zeggen dat de zomervelgen toch weer erop liggen... Nader inzien rijden we nog even langer door, wat toch veel mooier is ;)

En yes, garage included voor de hobby :)

mooie wagen man!

die velgen zijn echt vet, wat is de steek eigenlijk van een G opc?

zou ze graag zelf hebben onder mn zafira-B

kinrooi_zpse8b3aa21.jpg

Vorige week zaterdag pech onderweg gehad.

Eenmaal op de snelweg hoorde ik een geluid wat duidde op een slappe band..dusja in afwachting van een tankstation doorgereden..Maarja wanneer kom je een tankstation tegen als je het nodig hebt? Niet dus... Het rijgedrag werd steeds extremer en het stuur begon steeds harder te trillen, ik kon echt niet wachten en moest de vluchtstrook op! Gevarenlichten aan en rond de auto gelopen, rook kwam uit de wielkast van het voorwiel en een verbrande bandengeur, band plat!

Sjjjjeeeej en ik balen want mijn auto licht zeer plat op de grond (zonder enige aanpassing past er geen krik onder... Dan maar die sideskirt verbuigen, en onder spanning de krik eronder.! Voila dat was dat, wiel eraf en het reservewiel uit de achterbak gehaald...

Eenmaal bij het voorwiel aangekomen: f@ck, reservewiel past NIET aan de voorzijde! :cry :hmmz

Kreeg het met geen mogelijkheid erop (remklauw te groot)

En ik moet weg daar aan de snelweg...dan maar anwb bellen... Die zijn gekomen en hebben het achterwiel voor gelegd en reserveband achter (remklauw achter was kleiner, weer wat wijzer geworden)

Al met al een duur middagje gezien we geen lid waren van anwb ( maar inmiddels wel)

Oorzaak bleek een grote schroef in de band... Maar nu is die helemaal niet meer redbaar en volledig aan gort (toch jammer aangezien er nog genoeg profiel op zat):

Eventueel maar dan ook eventueel TE KOOP:

buysell/single_ad.php?ad_id=8437

waarschijnlijk :cry: als die uberhaupt weg gaat....

Zoals de auto er nu bijstaat:

Terug
Naar boven