• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Flitspalen op Navi 900

Beste insigniaters,

Ik ben sinds een aantal dagen ook bezitter van de beste auto die opel ooit heeft gemaakt en ben even aan het stoeien geweest met de mogelijkheden van de Navi 900. Het is me inmiddels gelukt alle flitspalen en trajectcontroles van Nederland te importeren naar het geheugen van de Navi. Voor de geinteresseerden een korte samenvatting hoe ik dit voor elkaar heb gekregen (let op: werkt alleen voor Navi 900!):

De Navi 900 ondersteunt de optie om poi's te importeren vanaf usb. De opel handleiding geeft aan dat de gebruiker op deze manier eigen locaties kan toevoegen. Het mooie van de 900 is de feature 'mijnNP-aankondiger'. Wanneer deze optie aan staat wordt de bestuurder via display en audio gewaarschuwd wanneer hij in een poi nadert (is instelbaar: 200 of 400 meter). Dit is dus perfect te gebruiken als flits waarschuwsysteem.

Dan nu de uitdaging om zo'n 3500 NP's te importeren:

-Allereerst heb ik als bron de csv files gebruikt die worden aangeboden op flitspaal.nl (service wordt binnenkort overgenomen door flitsservice.nl)

-Deze csv's hebben niet de juiste syntax en heb ik naar het juiste format moeten ombouwen (format wordt beschreven in handleiding, maar is als volgt: lengtecoordinaat, breedtecoordinaat, "Naam van NP", "omschrijving")

-Vervolgens heb ik als resultaat drie poi bestanden:

Zakelijk_1.poi (alle snelheidspalen)

Zakelijk_2.poi (alle verkeerslichtpalen)

Zakelijk_3.poi (alle trajectcontroles)

-Door de bestanden zakelijk te noemen worden ze geimporteerd in de NP categorie 'Zakelijk'.

-Na een succesvolle import via 'eigen speciale bestemmingen importeren' heb ik via 'MyPOIs Melding' de NP-Categorie Zakelijk aangezet.

-Ten slotte even getest door naar een paal bij mij in de buurt te rijden en voila, het werkt!

Terug
Naar boven