• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fluiten bij gasgeven en motor houd in

Beste ik heb sinds kort een Opel Corsa c gsi.

Gisteren begon ineens als ik gas geef de motor te fluiten en had ik geen vermogen meer.

Na uitlezen kreeg ik alleen lambda sensor en kon deze resetten. Vanmorgen starte hij weer gewoon en miste ik wel beetje vermogen maar hoe warmer de motor werd begon het gefluit weer en had ik geen vermogen ook maakte de luchtfilter zwaar geluid met gas geven .

Het geluid komt links boven ergens bij de motor vandaan.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat het kan zijn ?

Groeten Jan

Heb vandaag kleppendeksel eraf gehaald en deze heeft olie gelekt naar de bougies en stonden helemaal onder de olie toen ik bobine eraf haalde heb dit schoongemaakt en nieuwe pakking besteld morgen kan ik hem weer opbouwen met nieuwe pakking en bougies

Heb inmiddels bobine bougies kleppendeksel pakking lamdas en kat vervangen en nog zelfde probleem had even de egr verwijderd en dan loopt hij beter is het ook mogenlijk om deze helemaal weg te laten en dan af te dopen ? Iemand ideeën

De corsa C gsi is nooit standaard geleverd met een turbo, allemaal 1.8 16v met een 125 pk. Probleem word erger naar mate de motor warmer is, warmte zet uit, dus ergens een pakking, egr, in/uitlaat(al denk ik dat laatste niet), bus remmenreiniger, motor starten en dan spuiten op de pakking delen kijken of de motor ff slechter gaat lopen of juist wat hoger in toeren.

Terug
Naar boven