• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fluitend geluid in CD70

No Name

Post weleens wat
Goedemorgen,

Als ik de autoradio (CD70) van mijn Astra H zacht zet dan hoor ik een zachte fluitende toon bij het gas geven. De radio pakt dus op de één of andere manier een storing op. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Hij pakt deze storing namelijk ook over op mijn parrot maar is dan veel luider aanwezig. Uiteindelijk verdwijnt het wel maar toch wekt het irritatie op. :)

Is het ook mogelijk dat het aan de radio unit zelf ligt en dat er niets aan te doen is?

klinkt als een dynamoruis.

als je de verwarming harder zet, word de toon van het geluid dan ook anders?

@dion87 wrote:heb je er een standaart installatie inzitten, of versterkers enzo?

Gewoon standaard. Enige extra optie is een parrot.. Hier hoor je de storing ook het meeste in maar deze verdwijnt wel weer na een paar seconden..

meestal als het dynamo ruis is, komt het omdat er niet voldoende aarde is. en vooral komt het dan voor bij flink uitgebreide audio installaties.

misschien komt het dan omdat de parrot niet voldoende aarde heeft, maar ik heb geen idee hoe zoiets zit aangesloten.

De ruis wordt inderdaad anders als ik de kachel harder zet..

Volgens mij zit de parrot goed op de aarde aangesloten want die die zit op een punt bij me dashboardkasje waar een centraal aarde punt zit..

Wat kan de oorzaak zijn als de ruis veranderd als ik de verwarming harder zet (dit is dus het geval bij de parrot)?

Terug
Naar boven