• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fluitende dakrails

Ik heb ook dakrails erop zitten, fluit echt niet hoor zelfs niet met 235 kmpu.

Dus lijkt mij stug toe dat die van jouw al fluiten bij 80 kmpu.

Ik denk persoonlijk, wat ook al aangegeven is hierboven, dat het idd rubbers zijn.

Ik heb ook dakrails erop zitten, fluit echt niet hoor zelfs niet met 235 kmpu.

Dus lijkt mij stug toe dat die van jouw al fluiten bij 80 kmpu.

Ik denk persoonlijk, wat ook al aangegeven is hierboven, dat het idd rubbers zijn.

Hai aapje1963,

bedankt voor je tip!

Ga ik ook zeker even checken.. zijn er toch mee bezig en ik heb eerlijk gezegd ondanks dat het ene raam harder begint te fluiten wanneer het andere open is toch het idee dat er nog meer is wat fluit... :( als het raam aan de bestuurderskant opengaat blijft het fluitende geluid ook bij die kant vandaan komen en dat zou dan toch minder moeten worden lijkt mij :hmmz want de opening wordt groter, vandaar ook dat ik dacht dat het misschien de dakrails waren...

Maar nu het overgrote deel van de diegenen die erop hebben gereageerd hebben aangegeven dat het waarschijnlijk niet de rails zijn ga ik gewoon alle tips nalopen hoop zo het probleem te achterhalen. Ik wil er even op m'n gemak mee aan de gang, hopelijk is as zaterdag dan is manlief thuis. Kan dan ik even met "deskundige" (lees in ons geval "schoonvader") aan de slag en vinden zal ik 't!

hou jullie op de hoogte!

Gr BB

Hai aapje1963,

bedankt voor je tip!

Ga ik ook zeker even checken.. zijn er toch mee bezig en ik heb eerlijk gezegd ondanks dat het ene raam harder begint te fluiten wanneer het andere open is toch het idee dat er nog meer is wat fluit... :( als het raam aan de bestuurderskant opengaat blijft het fluitende geluid ook bij die kant vandaan komen en dat zou dan toch minder moeten worden lijkt mij :hmmz want de opening wordt groter, vandaar ook dat ik dacht dat het misschien de dakrails waren...

Maar nu het overgrote deel van de diegenen die erop hebben gereageerd hebben aangegeven dat het waarschijnlijk niet de rails zijn ga ik gewoon alle tips nalopen hoop zo het probleem te achterhalen. Ik wil er even op m'n gemak mee aan de gang, hopelijk is as zaterdag dan is manlief thuis. Kan dan ik even met "deskundige" (lees in ons geval "schoonvader") aan de slag en vinden zal ik 't!

hou jullie op de hoogte!

Gr BB

Hallo allemaal,

eerst nog even bedankt voor alle reacties! fijn dat er zo meegedacht wordt! :thumbup

nu even kleine update...

de wonderbolt zit er in! En zoals al eerder in het "wonderbouttopic" aangegeven is door anderen... helemaal goed! We hadden een klein pluimpje bij het starten en die lijkt weg te blijven en ook de turbo pakt het vloeiender op.

Het fluiten...tja dat is nog "work in progress" hebben al wel wat getest... je opent 1 raam dan begint het andere raam harder te fluiten...dus ja zou je wel kunnen stellen dat de rubbers niet goed aansluiten op het raam hahaha .. we gaan dus maar nieuwe rubbers bestellen... Weet nog niet wanneer de nieuwe rubbers er opkomen iig voor de vakantie! :D :D maar uiteraard laat ik tzt even weten of we dan eindelijk tijdens het rijden alleen het gebrom van de motor horen...

Groetjes BB

Hallo allemaal,

eerst nog even bedankt voor alle reacties! fijn dat er zo meegedacht wordt! :thumbup

nu even kleine update...

de wonderbolt zit er in! En zoals al eerder in het "wonderbouttopic" aangegeven is door anderen... helemaal goed! We hadden een klein pluimpje bij het starten en die lijkt weg te blijven en ook de turbo pakt het vloeiender op.

Het fluiten...tja dat is nog "work in progress" hebben al wel wat getest... je opent 1 raam dan begint het andere raam harder te fluiten...dus ja zou je wel kunnen stellen dat de rubbers niet goed aansluiten op het raam hahaha .. we gaan dus maar nieuwe rubbers bestellen... Weet nog niet wanneer de nieuwe rubbers er opkomen iig voor de vakantie! :D :D maar uiteraard laat ik tzt even weten of we dan eindelijk tijdens het rijden alleen het gebrom van de motor horen...

Groetjes BB

Bij mijn Zafira was het het kleine driehoek ruitje bij de A stijl.

Carglas heeft het eruit gehaald het schuim....wat er onder zit zat niet goed afgesloten

Hoe je kunt controleren een ruitje met tape afplakken...de rubber aansluiting/lak.. en zo stap voor stap verder..

Succes

Bij mijn Zafira was het het kleine driehoek ruitje bij de A stijl.

Carglas heeft het eruit gehaald het schuim....wat er onder zit zat niet goed afgesloten

Hoe je kunt controleren een ruitje met tape afplakken...de rubber aansluiting/lak.. en zo stap voor stap verder..

Succes

Terug
Naar boven