• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Foto scherper maken?

Roelof

Post vaak
Even wat anders voor een mogelijk diefstal onderzoekje. Het gaat om een RC auto die iemand van een kennis heeft gekregen en hij meer erover wilde weten omdat hij als zowel zijn kennis er niets van af weten. Een beetje vreemd als je weet dat het om een dure wedstrijdauto gaat met een tel-transponder wat aangeeft dat de auto van een serieuze racer is geweest.

Op het rode blokje (de transponder) aan de rechterkant staat een 6-cijferig nummer, met dat nummer is mogelijk te geschiedenis en de originele rijder ervan te achterhalen.

Kan iemand dat ontcijferen?

Meer als dit kan ik er niet van maken

Ik zit heel veel bewegings onscherpte in

4270080730_643905edb2_b.jpg

maar je hebt dat thuis ligge en je maakt dr n foto van zodat wij dat kunnen ontcijferen? of heb ik het fout?

Nee, dit is 1 van de foto's die iemand online heeft gegooit met de vraag wat hij heeft gekregen van de kennis, het vreemde is dat de kennis ook niet weet wat het is wat het materiaal in de ogen van een kenner heel verdacht maakt.

Het rode blokje is een transponder voor het telsysteem, het nummer wat erop staat is uniek en is daarmee de originele rijder te achterhalen via www.mylaps.com en andere soortgelijke database sites.

Dit is bv. mijn eigen transponder:

lastig, dit soort dingen kunnen eigenlijk alleen bij CSI:P

Dit heb ik ervan gemaakt, een aantal cijfers zijn wel redelijk zichtbaar:

4270259148_38ebb6fd46_o.jpg

volgens mij is het 5068913... maar het kan ook anders zijn

Terug
Naar boven