• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

foto steunen manta 18S

mantadevil

Post veel
had vandaag iemand met een vraag over steunen van een manta 18S

volgens hem zou er een lipje/uitsparing op de steun zitten waar hij op het rubbber komt

wie heeft er voor mij een duidelijke foto van de steunen van een manta 18S

wand ik dacht/denk dat ze gewoon glad zijn zonder uitsparing/lipje

er staat me wel bij dat ik een lip van de rubbers af gehaald heb omdat het anders niet pastte

ik had een discussie met iemand of de steunen die op dit blok zitten wel of geen 18S steunen zijn ,blok heeft in een c kadett gelegen

hij zei dat er dan een lipje op moest zitten ,maar heb zelf al medere 18S steunen gehad ,maar kan me daar geen lipje/uitsparing bij herrinneren

en dit zijn aluminium steunen welke volgens mij ook enkel bij de 18S zijn gebruik

van een cih waren metaal

22met20injectie.jpg

geen 18S steunen ?????????

waar van wel dan

zag laatst dezelfde steunen ook op MP staan stond ook bij manta 18S

en dacht dat deze precies gelijk waren aan die ik ooit uit een manta GT heb gehaald

Originally posted by louwe 16 klepper

heb ff gechekt

op pagina 1 van dit topic

kun je de steunen

en ook die uitsparing wel zien

ook op die foto waar de webers er nog aanhangen

iets lager is n duidelijk plaatje

waar ook de turbo opstaat

suc 6;)

mmm lijken inderdaad kleiner ja ook zie ik ibnderdaad die uitsparing

maar waar kunnen deze van zijn dan

wand komen van een 2200 af die in een c kadett heeft gezeten en mende dat je ookd aar 18S steunen voor moest hebben

welke steunen moet je gebruiken dan als je 2.0 in een c kadett bouwd en welke opel gebruikt aluminium steunen dan ??????

die passen op een cih

In een Manta B zaten toch ook weleens alu steunen, weet dat de steunen van een C Kadett wel anders zijn als die van een Manta.

Originally posted by Manta-aero

In een Manta B zaten toch ook weleens alu steunen, weet dat de steunen van een C Kadett wel anders zijn als die van een Manta.

mmm weet ik niet van alle manta's die ik in bezit heb gehad zaten metalen steunen,behalvo op de 18S daarom dacht ik ook dat deze van een 18S waren NL

Die van mij had iig aan de startmotor zijde een alu motorsteun. Andere kant volgens mij niet. Deze had ook het ronde motorrubber.

Bij deze de beste foto die ik zo snel kon vinden.

IMG_1425-1.jpg

Denk dat de bovenste Kadett C steunen zijn, zal ff kijken of ik foto van de Kadett van mijn broer kan vinden.

heb wel een paar nummers erop gevonden wie wete kan iemand hier wat mee

90 065 168

90 065 169

zijn opel nummers

@Manta-aero deze ben ik zelf nog niet tegen gekomen op een cih en heb al heel wat blokken in me handen gehad

elke keer zie je toch weer wat nieuws

en dat na 14 jaar

Originally posted by Manta-aero

Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren :agent

Dit zijn Kadett C steunen:

624.jpg

ze lijken hier inderdaad meer op ja

624.jpg

Als iemand nog toevalig zo'n kop heeft liggen....

Ik kon jaren geleden op een meeting in baarlo een crossflow kop kopen voor 250 gulden.. nu nog steeds spijt van dat ik het toen te duur vond.....:swear:swear:swear

even een kickje,

ik heb hier 2 stalen ''18s'' steunen liggen..

waar komen die van af dan?

zie hier alleen foto's van de alu versie..

niet dat ik de verkeerde heb gekocht ofzo.. :jerry

Terug
Naar boven