• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Foto vraag

zou iemand een foto kunnen plaatsen hoe een standaard zuiger er van boven uit ziet? ik heb de kop gedemonteerd en wil nu even kijken hoe de staat van de zuigers en cilinderwanden is

bij het monteren heb ik ook nieuwe kopbouten nodig? waar haal ik deze het voordeligst en heb ik dan in of uitwendige torkx nodig?

kopbouten haal je bij de auto-onderdelenhandel en dezelfde erin als die eruit komen, zit namelijk lengteverschil in

in de cilinderwanden moet je nog de hoonlijnen zien zitten.

en zo zien mijn zuigers van mijn blok er op het moment uit....

ctc0188.jpg

maar post anders een foto van de zuigers waar je je zorgen om maakt van je eigen blok...

ik zal is kijken of ik een foto kan maken,

okee kopbouten vervangen wat kosten deze dingen ongeveer?

en iemand ook een idee wat zuiger veren kosten, de motor gebruikt nog al wat olie en iemand heeft aangeboden deze voor mij even te vervangen,

wat kosten zuigerveren?>

origineel gepost door corsaracer

ff zoeken op ebay...daar staan de goeie op...

kopbouten kosten rond de 40-50 euro denk ik..

pas nog bij de Opel dealer gehaald hier in Dordrecht...

kosten: 27 euries.

Kijken zegt helemaal niets;)

Laat de boel opmeten dan weet je het zeker.

mijn oude xe leek perfect,totdat het opgemeten werd.

zuigerspeling was veels te groot.

En de hoonsporen etc waren nog zichtbaar.

Jammer om 300euro uit te geven en dan nog een olieboot te hebben.

gr

ja daar zit mischien ook wel wat in,

ik heb vandaag ontdekt dat er ook kleine putjes in de zuiger zitten zeg maar boven aan tussen de klepuitsparingkjes. (dit lijkt me een geval van kleppen tegen de zuiger) hoeveel kwaad kan dit en hoe los je dit op?

ik denk dat ik de kop laat vlakken en er gewoon weer boven op zet en dit seizoen uitrijd met deze motor.. het is toch al niet veel meer,

origineel gepost door lennard

ja daar zit mischien ook wel wat in,

ik heb vandaag ontdekt dat er ook kleine putjes in de zuiger zitten zeg maar boven aan tussen de klepuitsparingkjes. (dit lijkt me een geval van kleppen tegen de zuiger) hoeveel kwaad kan dit en hoe los je dit op?

ik denk dat ik de kop laat vlakken en er gewoon weer boven op zet en dit seizoen uitrijd met deze motor.. het is toch al niet veel meer,

Dit heeft denk meer te maken met pingelen.. Laat eerst maar is foto zien;)

Terug
Naar boven