• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fotobescherming

Ik heb zojuist iets heel moois gevonden in m'n pm-box, gekregen van xzelicon.

Wel wat opvallender dan bij autoblog, maar het is wel supergaaf. Zal proberen het van het weekend eens op m'n foto's gaan plakken op m'n blog en dan hier ook laten zien.

Maar, alle credits gaan naar Xzelicon!

Zie net deze op de blog van RISL met de volgende voorbeeld foto's erin

Het logo:

Chevrolet+Bel+Air++1957+DSCF6971.png

Het watermerk dat gebruikt zal worden indien het een unieke foto is:

RISL+-+logo+merged+copy.png

Dat betekend dus dat de logo's die ik gemaakt heb direct door RISL in gebruik genomen zijn, zonder dat hij iets aan heeft hoeven passen king: .

De grote versie van het logo staat ook ergens online, maar die zie ik niet op de blog dus dat is aan RISL zelf om deze hier te plaatsen (of niet natuurlijk ;) )

Sorry voor de late reactie.

Ben druk bezig met inpakken, verf uitzoeken, meubels zoeken, enz. Heb momenteel ook even niet m'n eigen laptop met photoshop bij de hand, ik zal binnenkort de grote versie van het logo even showen.

Ben er ieder geval heel erg blij mee en ook best trots op dat ik nu m'n eigen logo heb! :D

Logo rechtsonderin twijfel ik nog aan of ik het mooi vind, logo dwars door beeld ziet er duidelijk genoeg uit :D

logo onderin moet je niet aan beginnen als je echt kopieren tegen wilt gaan, is zonder moeite eraf te knippen door 2cm van de foto af te halen, watermerk is het mooiste, gewoon een kleine en bijna onzichtbaar, zoiets als bij die witte auto, maar dan nog net iets minder zichtbaar of alleen de tekst zou ik zeggen

Foto's in heel klein formaat plaatsen kan ook, is voor veel mensen dan niet eens interessant om dan te delen.

Sneltoets J met Photoshop (=spothealing) is genoeg om een logo in de hoek weg te 'vegen', foto croppen is niet eens nodig.

Tja, maar voor echte bescherming heb ik dan ook dat watermerk. Bij m'n logo gaat het er vooral om dat m'n naam/blog erbij staan en dat men dus weet dat het van mij afkomt. Bij die foto's maakt het me ook niet zoveel uit als ze gejat worden.

Maar bij andere foto's vind ik dat wel belangrijk en die krijgen dat watermerk.

Nee precies, als het logo bescheiden en niet zo imposant is dan zullen veel mensen ook niet de moeite doen om zo'n klein logo te verwijderen.

Watermerk bij 'unieke' foto's is idd wel rigoureuzer en voorkomt sneller verspreiding.

ik vond dat risk idee wel leuk van epperrr :P dus dan krijg je zoiets, kan in andere kleur en heb er nu 2x erop gezet maar 1 keer is voldoende, ps heb de foto van je blog gejat nu het nog kan :P.

RISL.jpg

ik gebruik Visual watermark.

werkt simpel en doeltreffend.

doe dit vooral bij foto''s die ik op marktplaats plaats zodat het mijn foto's blijven.

Terug
Naar boven