• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fotowedstrijd #4: Vermogen

Niet me eigen, maar mag graag foto's maken op evenementen :P.

ie2neq.jpg

Ik ga proberen vanavond iets te posten. En anders wordt het na dit weekend (dan heb ik ook foto's van de meeting in Breda).

Stender, hoe heb je die foto bewerkt? Contrast verhoogd?

Pfoeh weet echt niet meer wat ik er aan gedaan heb. In eerste instantie geschoten met manuele diafragma en sluitertijd, uiteraard in .RAW formaat en daarna kort bewerkt in Adobe Photoshop met de speciale .RAW-opties. Maargoed het is één van de velen die ik dag geschoten en bewerkt heb dus ik kan er nooit veel aan gedaan hebben.

Okay.

Ik fotografeer nog niet in .RAW, ik heb m'n SLR nog niet zo heel lang en heb de mogelijkheden afgelopen 2 maanden leren kennen. Dus nu stapje vooruit en in RAW gaan fotograferen.

De bewerkingsmogelijkheden in Photoshop zijn vele malen groter en gevarieerder als je in .RAW schiet.

Okay, dat zal ik zeker gaan proberen dan! Zoveel bewerk ik m'n foto's niet, maar ben erg benieuwd naar de mogelijkheden. :D

Ik bewerk er ook weinig aan maar de kleuren e.d. moeten wel goed zijn, maar uiteraard komt het mooiste uit de camera en die moet je goed instellen. Slechte foto's kun je met Photoshop vaak ook niet meer redden.

Inderdaad. Maar voor een mooi effect (hoog contrast of verzadiging) moet je vaak toch naar Photoshop o.i.d.

Zondag is mooi om te oefenen, de vriend van m'n zusje komt ook en die heeft wat meer SLR-ervaring dan ik, dus die kan me dan mooi het één en ander uitleggen.

TeamWest wrote:
X16Xe @ Mantzel & Friedrich Motorsport spruitstuk, moeten nog onderdelen gecleaned/gepaint/verandert worden..:

47419375.jpg

Niiiice! :wors

:???: ..verkeerde link/foto weggehaald bij het quoten :???: :wtf ?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: appreciate it man :thumbup !

Mijn inzending voorlopig:

OpelMantabj1983DSC03838motor.jpg

Heb het idee dat het van dezelfde auto is als die van Stender....een Opel Manta op 100% Tuning?

Ik zal nog een pm sturen als ik mijn inzending wil wijzigen.

@RISL wrote:Mijn inzending voorlopig:

OpelMantabj1983DSC03838motor.jpg

Heb het idee dat het van dezelfde auto is als die van Stender....een Opel Manta op 100% Tuning?

Ik zal nog een pm sturen als ik mijn inzending wil wijzigen.

Wel lezen hè ;) mijne is een Duitse Ascona A op de Olde Opels meeting 2011.

Ik heb het idee dat het de meeste gaat om wat er op de foto staat ipv de foto zelf?

Want heel veel foto's lijken gigantisch op elkaar qua compositie.

Terug
Naar boven