• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

fout melding vec/b

dappie

Post vaak
beste forumers,

mijn vec/b-x18xe/bj-1999-sw, 1 jaar terug gekocht en meteen de krukas-sensor

vernieuwd, dit ging dus 1 jaar goed, ongeveer 1weken terug bij op trekken gaf

hij een hik en het mm ging branden, ik heb hem toen aan de op-com gehangen

en er kwam uit:po 335-toerentalregeling geeft verkeerd signaal, dus heb ik een

nieuwe kruk-as sensor gekocht en gemonteerd, dit ging 100km goed, ik heb hem

toen weer uit gelezen, nu geeft hij: po 335-toerental regeling geeft verkeerd signaal.

:(8)-aanwezig.

wat kan dit nu zijn? en is het de kruk-as censor wel?

wie weet raad.

gr, jac.

GroteFoto-4ZOOLBHI.jpg

rooiepeet: dat wat jij eerder zij had ik ook al eens gelezen maar aangezien ik

geen andere storingen heb moet het denk ik wel de po 335 zijn, de kruk-as censor dus.

gr, jac.

rooiepeet: dat wat jij eerder zij had ik ook al eens gelezen maar aangezien ik

geen andere storingen heb moet het denk ik wel de po 335 zijn, de kruk-as censor dus.

gr, jac.

ja sorry heb verder zelf ook weinig verstand van fout/storingsmeldingen toch even wachten op andere reacties.

succes ermee.

ja sorry heb verder zelf ook weinig verstand van fout/storingsmeldingen toch even wachten op andere reacties.

succes ermee.

opel vectra: de kruk-as sensor komt bij een auto-materialen zaak vandaan.(niet ori dus)

rooiepeet: als de motor uit staat met contact aan geeft ie po 335----start ik hem en reset hem

dan komt hij meteen terug met de zelfde melding, en staat er onder de fout melding,(8)aanwezig.

is die (8) de melding dat hij het 8x gemeld heb of ?

voor de rest heb ik geen fout meldingen, dus lijkt het mij dat het niet de nokken-as sensor is

of heb ik het nou fout ?

ik moet wel zeggen dat na het vervangen van de censor de vec beter en veller reed, maar het mocht

niet lang duren, helaas. maar hoe nu verder ? :hmmz

opel vectra: de kruk-as sensor komt bij een auto-materialen zaak vandaan.(niet ori dus)

rooiepeet: als de motor uit staat met contact aan geeft ie po 335----start ik hem en reset hem

dan komt hij meteen terug met de zelfde melding, en staat er onder de fout melding,(8)aanwezig.

is die (8) de melding dat hij het 8x gemeld heb of ?

voor de rest heb ik geen fout meldingen, dus lijkt het mij dat het niet de nokken-as sensor is

of heb ik het nou fout ?

ik moet wel zeggen dat na het vervangen van de censor de vec beter en veller reed, maar het mocht

niet lang duren, helaas. maar hoe nu verder ? :hmmz

sneakybass:de stekker op dit plaatje herken ik maar de tekst kan ik zelfs met

bril niet lezen laat staan vergroten :D misschien kun je het voor mij vergrote ;) :thumb

gr, jac.

sneakybass:de stekker op dit plaatje herken ik maar de tekst kan ik zelfs met

bril niet lezen laat staan vergroten :D misschien kun je het voor mij vergrote ;) :thumb

gr, jac.

Terug
Naar boven