• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

fout p0340-camshaftsensor incorrect signal

hallo,

Ik heb de volgende foutcode in mijn tigra;

fout p0340-camshaftsensor incorrect signal-presented

Als ik de code wis met de op-com en de motor niet uitzet komt de storing niet terug, ook niet tijdens het rijden. Zodra ik de auto opnieuw start komt de fout wel terug. Heb al eens van de autosloop een andere sensor meegenomen, ook van een tigra maar dat had geen positief effect.

Zou het iets met de timing te maken hebben?

Als de motor koud is lijkt het ook alsof deze op 3 cilinders draait, na een keer goed gas geven loopt hij meestal wel goed stationair maar houdt tijdens rijden wel in. koelwater en lucht temperatuur sensor zijn goed.

Wat me wel opvalt is als ik de egr test met de activator test dat de auto dan stationair slecht loopt. Zodra ik de test stop loopt hij stationair weer goed. Is dat normaal???

Om er achter te komen of de sensor goed is ga ik eerst eens meten aan de stekker van de nokkenassensor.

Weet iemand wat op welke pin van de stekker staat???

klopt het onderstaande????

pin 1 massa

pin 2 signaal draad 5v blokgolf

pin 3 voeding van sensor (12 of 5v)

Om er achter te komen of de sensor goed is ga ik eerst eens meten aan de stekker van de nokkenassensor.

Weet iemand wat op welke pin van de stekker staat???

klopt het onderstaande????

pin 1 massa

pin 2 signaal draad 5v blokgolf

pin 3 voeding van sensor (12 of 5v)

Pin-A: +12V

Pin-B: Bloksignaal (controleren met Scope)

Pin-C: - massa 0 ohm

dit is op de stekker van de nokkenaspositie sensor.

Waarden van de sensor zelf heb ik niet helaas.

Willem

Pin-A: +12V

Pin-B: Bloksignaal (controleren met Scope)

Pin-C: - massa 0 ohm

dit is op de stekker van de nokkenaspositie sensor.

Waarden van de sensor zelf heb ik niet helaas.

Willem

update:

Het slecht starten en inhouden tijdens het rijden had te maken met de bougiekabels. Vanmorge onder de kap gekeken en zag wat vonkjes op het blok overslaan. Door het vochtige koude weer alleen last van met koude motor en daardoor met warme motor minder last van.

De nokkenassensor aansluiting moet ik nog doormeten maar houd jullie up2date.

update:

Het slecht starten en inhouden tijdens het rijden had te maken met de bougiekabels. Vanmorge onder de kap gekeken en zag wat vonkjes op het blok overslaan. Door het vochtige koude weer alleen last van met koude motor en daardoor met warme motor minder last van.

De nokkenassensor aansluiting moet ik nog doormeten maar houd jullie up2date.

Terug
Naar boven