• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Foutcode 1405

Insanity

Post weinig
hallo forummers,

Nou begnit het feest te beginnen bij mijn Corsa. Heb dus zojuist met de paperclip methode de foutcode afgelezen en die gaf code 1405 aan. Ik opgezocht en ja het is de EGR klep!

Nu de vraag. Hoe los ik dit op. Moet ik m naar de garage brengen of kan ik m ook (makkelijk) zelf afsluiten of iemand mischien met een ander idee?

Insanity

bij mij zat de egr makkelijk! luchtfilter op de injectiekop eraf en ik kwam erbij al! ik had een c14sz blok meen ik met 58pk was die

bij mij zat de egr makkelijk! luchtfilter op de injectiekop eraf en ik kwam erbij al! ik had een c14sz blok meen ik met 58pk was die

Naar mijn weten ligt het ook aan de motor die erin ligt. Zoals genoemd is de c14sz heel makkelijk, maar de X14XE is een drama om bij te komen...

Naar mijn weten ligt het ook aan de motor die erin ligt. Zoals genoemd is de c14sz heel makkelijk, maar de X14XE is een drama om bij te komen...

Ik heb zelf een X16XE.

Als ik het zelf zeg ben ik wel handig maar weet iemand dan een how to/tutorial iets achtigs?

Want nu schiet ik er nog steeds niet veel mee op.

Ik heb zelf een X16XE.

Als ik het zelf zeg ben ik wel handig maar weet iemand dan een how to/tutorial iets achtigs?

Want nu schiet ik er nog steeds niet veel mee op.

Bij de X1.6XE (en ook de X1.4XE) is het een missie om de EGR te bereiken. Met veel tijd en geduld kom je al een heel end.

Check de site www.team-corsa.de. Die heeft een aantal workshops. Staat ook in hoe je je EGR moet uitbouwen. (Workshops --> Motorraum --> Reinigung und Stillegung des AGR.

Suc6.

Bij de X1.6XE (en ook de X1.4XE) is het een missie om de EGR te bereiken. Met veel tijd en geduld kom je al een heel end.

Check de site www.team-corsa.de. Die heeft een aantal workshops. Staat ook in hoe je je EGR moet uitbouwen. (Workshops --> Motorraum --> Reinigung und Stillegung des AGR.

Suc6.

Terug
Naar boven