Eerst maar even een kleine introductie, sinds oktober vorig jaar ben ik de trotse bezitter van mijn Zafira B 1.9 120PK (exacte uitvoering weet ik niet, hij voldoet aan mijn eisen en voor mij dus ook niet zo belangrijk). Na vele jaren een peugeot leaseauto te hebben gereden moest ik wegens ontslag op zoek naar weer een eigen auto. De zafira kwam al vrij snel in beeld en is het ook geworden.
Sinds gister brande op de snelweg ineens het motormanagement lampje, auto bij een tankstation aan de kant gezet weer opnieuw gestart en weg was het lampje. Na 10 minuten was het er weer, inmiddels bijna thuis aangekomen. Daarna nog een behoorlijke tijd in de stad rond gereden, niets aan de hand. Vanmorgen wederom een stuk door de stad gereden en het lampje begon weer te branden. Weer hetzelfde verhaal, uitzetten en weer starten en weg. Vanmiddag kwam het lampje weer en ging vrij snel weer uit gevolgd door het uitlaatgas lampje.
Dealer gebeld en die geven aan dat ik er nog wel even mee door kon rijden maar dat ze de auto toch zeker willen zien, het kon wel even duren voordat ze een diagnose gesteld hadden want het is een diesel?????? dacht zelf altijd dat diesels juist makkelijker waren.
Maar goed, om een lang verhaal niet nog langer te maken...
De foutcodes zijn:
P1614
P1616
P1901
P4005
Ik heb op internet lopen zoeken maar wordt er niet veel wijzer van.
Kan iemand mij op weg helpen
Bij voorbaat dank,
Jan-Willem
Sinds gister brande op de snelweg ineens het motormanagement lampje, auto bij een tankstation aan de kant gezet weer opnieuw gestart en weg was het lampje. Na 10 minuten was het er weer, inmiddels bijna thuis aangekomen. Daarna nog een behoorlijke tijd in de stad rond gereden, niets aan de hand. Vanmorgen wederom een stuk door de stad gereden en het lampje begon weer te branden. Weer hetzelfde verhaal, uitzetten en weer starten en weg. Vanmiddag kwam het lampje weer en ging vrij snel weer uit gevolgd door het uitlaatgas lampje.
Dealer gebeld en die geven aan dat ik er nog wel even mee door kon rijden maar dat ze de auto toch zeker willen zien, het kon wel even duren voordat ze een diagnose gesteld hadden want het is een diesel?????? dacht zelf altijd dat diesels juist makkelijker waren.
Maar goed, om een lang verhaal niet nog langer te maken...
De foutcodes zijn:
P1614
P1616
P1901
P4005
Ik heb op internet lopen zoeken maar wordt er niet veel wijzer van.
Kan iemand mij op weg helpen
Bij voorbaat dank,
Jan-Willem