• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Foutcodes Zafira 2001 1.8

Ik heb sinds kort last een brandend motormanagement lampje, balen......

Ik heb de boordcomputer laten uitlezen en laten resetten, maar helaas voor mij komen de foutmeldingen terug; niet gelijk, maar na een week of 2.

Dit zijn de foutmeldingen:

P0325 - klopsensor1 cilinderbank 1

P0140 - lamdasonde cilinderbank 1 sensor 2 inactief

Nu zegt een kennis van mij dat deze sensor helemaal niet in mijn Zafira zit en dat het waarschijnlijk de LMM is. Het zou jammer (=zonde van het geld) zijn als ik de LMM zou vervangen en dat achteraf dit toch niet het probleem blijkt te zijn.

Iemand misschien andere ideeën over de foutmeldingen of heeft mijn kennis het gewoon mis.

Auto rijdt voor de rest zonder problemen.

Welke sensor zit er niet in volgens jouw kennis?

Bij een Zafira Z18XE (welke jouwe waarschijnlijk is) zit er wel degelijk een Lambdasonde 2 in en een klopsensor ook.

de defectcode P0140 duid meestal op een defecte lambdasensor.

Zou die eerst vervangen mocht die klopsensor foutcode terugkomen dan kan je die altijd nog vernieuwen.

Welke sensor zit er niet in volgens jouw kennis?

Bij een Zafira Z18XE (welke jouwe waarschijnlijk is) zit er wel degelijk een Lambdasonde 2 in en een klopsensor ook.

de defectcode P0140 duid meestal op een defecte lambdasensor.

Zou die eerst vervangen mocht die klopsensor foutcode terugkomen dan kan je die altijd nog vernieuwen.

Terug
Naar boven