• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

frontera a sport c20ne naar v6????

opelpower89

Post vaak
hoi mensen

ik heb een opel frontera a sport met c20ne motor

deze motor is helaas overleden

en moet dus vervangen worden

omdat ik de 2liter te "licht"vond voor in de sport

was ik het denken om wat zwaarders erin te leggen omdat ik veel langere stukken rij en veel door t veld rij

ik was het denken aan een 2,5 of een 3,0 v6.

of een 6 in lijn blok.....

is dit al eens geprobeerd??

gaat dit met mijn huidinge versnellingsbak

en past dit wel...

iemand een idee of info???

mvg mike

Zal wel een v6 worden en geen lijn blok.Maar dan moet je wel de hele zooi electronica van een v6 mee overbouwen.

Gr. Gts32v6

ja, bak gaat waarschijnlijk gewoon passen, alleen het carter zal wat werk kosten, en de uitlaten natuurlijk, maar op zich zie ik geen problemen die niet op te lossen zijn

Is een Frontera Sport ooit niet geleverd met een V6 of was dat alleen de 5 deurs?

Iig kan je die als voorbeeld gebruiken of ook als donor.

Zal wel een v6 worden en geen lijn blok.Maar dan moet je wel de hele zooi electronica van een v6 mee overbouwen.

Gr. Gts32v6

ja, is geleverd met v6, vanaf 98 dacht ik, maar als dat verder gelijk aan de jouwe is weet ik niet

Nee fronterra is anders. Carter zal toch hetzelfde zijn als een omega ofniet ???

De a frontera is nooit met v6 geleverd. De sport was alleen c20ne. Gemaakt

De 5deurs was. 6 in lijn d8 ik. Een omega v6 wou ik gebruiken als donor ...

ja, bak gaat waarschijnlijk gewoon passen, alleen het carter zal wat werk kosten, en de uitlaten natuurlijk, maar op zich zie ik geen problemen die niet op te lossen zijn

Er was er hier eens iemand die had een 2.0 16V turbo motor in zijn Frontera gelegt :thumb

Ik weet alleen zijn naam eventjes niet meer

Is een Frontera Sport ooit niet geleverd met een V6 of was dat alleen de 5 deurs?

Iig kan je die als voorbeeld gebruiken of ook als donor.

ja, is geleverd met v6, vanaf 98 dacht ik, maar als dat verder gelijk aan de jouwe is weet ik niet

hmm

mijn let komt uit een frontera

reed in de buurt van leeuwarden

maar v6 inbouw in een frontera steld weinig voor

x25xe of een x30xe uit een omega

c20xe vliegwiel en koppeling

dan bast je bak aan de motor, en de motor past met de omega steunen in je frontera

dan alleen nog ff creatief zijn met de uitlaat ;)

Nee fronterra is anders. Carter zal toch hetzelfde zijn als een omega ofniet ???

De a frontera is nooit met v6 geleverd. De sport was alleen c20ne. Gemaakt

De 5deurs was. 6 in lijn d8 ik. Een omega v6 wou ik gebruiken als donor ...

De Originele V6 motor welke in de Frontera is geleverd komt uit Japan, Isuzu namelijk. (net als heel de Frontera op basis van Isuzu staat.

Willem

Terug
Naar boven