• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fusee los krijgen

peter777

Post vaak
Zit wat te klooien met de monza, en ik krijg die gallige fusee pen niet los. Op het schroefdraad meppen lijkt me niet zo handig, fuseetrekker al bijna gesloopt was ook geen succes....

prln.jpg

Krik onder de veerpoot en dan op de draagarm meppen oid?

Idd met een grote hamer op het stuk slaan waar de kogel in zit. Misschien nog even onder spanning zetten met een grote staaf of buis op de draagarm. (met 2 man dan)

Ik gebruik die kogeltrekkers niet, ze passen vaak niet eens op de auto waar ik mee bezig ben.

Een flinke tik met de hamer werkt altijd. En als het dan niet wil dan sla je niet hard genoeg, of je hamer is te klein.

hey hep het vorig week ook gedaan zat ook muur vast driepoot er onder gezet 1 dag laten staan goed inspuiten met spuitbuis ontroesten ken niet op de naam komen haha van dat spul paar en met een grote hamer slaan klikte er so uit allebei dus

gebruik zelf een fussee vork.. een die je er tussen mept, ipv zon prut draai ding...

9 van de tien geven het dan wel op... en de 10 krijgt een ram op zijn kop...

en verliest het dan ook wel ;)

@fluks wrote:volgens mij kan je er met een 2 poot poulietrekker er tussen komen om hem los te krijgen

Ook al er op gezet :). Probleem is dat ik dan nergens meer kan meppen... Kom net bij de werkplek vandaan en begin een beetje agressief te worden :jerry

Zou een lange stalen pijp tussen de veerpoot en de draagarm en een flinke tik (of meerdere) op de veerpoot ter hoogte van de pen voldoende moeten zijn?

@hans-rekord-e wrote:als je slaat op de fusee draai er dan een moer op tot net boven de draad zodat je de schroefdraad niet beschadigd

Dat is de laatste optie :) Ook al draai ik er een moer op, gezond voor het schroefdraad zal het nooit zijn ;)

Nou, lang verhaal kort gemaakt: veerpoot los dmv draagarm methode gaat prima. Maarrrr, vast is niet te doen omdat je de hulp draagarm (die stang) niet fatsoenlijk in de auto kan schuiven.

Uiteindelijk met wat geweld, een vork en 2 man sterk de boel los kunnen krijgen.

Tip van flip: vork + fusee + Hele grote hamer + nieuw rubber = de beste manier :)

een fusee arm is de beste manier mits op een brug( een buis/pijp van een meter of 2 is ongeveer hetzelfde) goed onder spanning houden en dan een flinke klap op de zijkant van de kogel en poef hij is los

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Ach als de reactiestang rubber niet vast gerot was was het een leuke idee om het draagarm er onderweg te halen.

Terug
Naar boven