• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fuseeashoes corsa b

je zal ten alle tijden die snapring in de homokineet los moeten maken en inderdaad doe ik dat met een simpele zegering tang een tang die als je hem inknijpt de punten spreid.

dus zo,n tang waar je borg ringen mee los kan halen met 2 van die mooie puntjes. en het heet domweg zegering tang het is niet anders .

ik heb er een stuk of wat en gebruik al naargelang je er bij kan een rechte of een haakse en knijp je die borg ring een stukje open kan je hem zo los kloppen met kunt stof hamertje en niks geen geknoei met je bak olie of los halen hele as . ook met zo,n trekker moet die ring open gemaakt worden anders blijft hij vast als een huis zitten of je trekt je spleens verrot (dat zijn die groeven op de as )

die cola fles truck zou ongeveer moeten werken als de huidige spreider die er te koop is , ze hebben zelf bij de automateriaal handel een soort van plastic kegels veel vet wat brute kracht gaat dat ook goed hoef je de homokineet niet los te maken de oude zooi snij je weg .

ik lees net een stukje via Google en dan as hoes speider .

dat iemand een oranje speelgoed pilon heeft verzaagd zodat hij zo de hoes over het dikke deel van de as heen kon wurmen dus zeg maar de Cola fles methode .

zoek dat ff op daar staan wat nuttige tips .

meer kan ik er niet van maken in deze tijd had ik hem er bijna op zitten .

Bert

Ik krikte de auto mooi schuin op en ging dan met de as langs een garage. Die hebben een spreider op lucht. Paar tellen werk

En is het gelukt Ivartje? Of heb ik de assen van jou gekocht waar de hoes van defect was?

@computerbug wrote:Dit is het idee van de cola fles, als ik het goed begrijp. :hmmz

" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze tip moet ik onthouden :thumb

ik haalde altijd de homokineet uit elkaar, vies werkje :puke

@computerbug wrote:Dit is het idee van de cola fles, als ik het goed begrijp. :hmmz

" onclick="window.open(this.href);return false;

Inderdaad, als je geen spreider hebt is deze manier ideaal.

Ik heb nog nooit een homokineet van de as gehaald om de hoes te vervangen. Het is al zo'n smerige klus, dan ben ik het liefst zo snel mogelijk klaar ook.

Terug
Naar boven