• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

G3 inbouwen Astra Z22s

Geregeld piept er iets bij mijn achterwielen, soms de ene kant, dan weer de andere kant. Gebeurt compleet random, soms als ik hard rijd soms als ik stapvoets rijd. Klote piep piep zit er al vanaf dat ik hem kocht. En daarna is het weer tijden vertrokken, nee het zit niet in m'n hoofd,..

Misschien een stukje steen tussen de schijf en remblokken ofzo,.. (Stukje steen moet gezien zijn levensduur dan wel een diamant zijn ;)

Toch nog maar even langs de kwitfit gereden.

Voor die 19 euro lijkt het me een goed idee hem APK te laten keuren voor ik gas in laat bouwen,..

Dan komen er misschien nog punten aan het licht die aandacht behoeven.

Op zoek naar wat zekerheid, wil ik zoveel mogelijk weten voor ik er 1900 tegenaan smijt.

Goed idee of niet?

De kwikfit vindt altijd wel wat om te repareren dus daar kun je beter niet heen gaan :jerry

Het zit wel snor met je auto als ik het zo allemaal lees. Niet te veel zorgen maken. :thumb

Je kan ook een goedkopere LPG installatie nemen dan hou je meer geld over voor onderhoud. (zijn er vanaf ongeveer €1500,-)

BRC heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en de onderdelen zijn daar niet zo duur van, Prins is duurder in aanschaf en de onderdelen zijn dat ook. (originele tenminste)

Eerder dan nodig een APK doen is nergens voor nodig, dat bied namelijk geen enkele zekerheid omdat dat een moment opname is. (daarbij is de kwikfit over het algemeen een afrader.)

Je auto gewoon goed onderhouden geeft meer zekerheid.

Oke duidelijk,..

Kwikfit is idd een momentopname.

Denk toch dat ik voor prins ga gezien de mogelijk dat de installatie dan voor een aangename prijs in een andere auto overgezet kan worden.

Dank allen voor de reacties.

Er zijn meerdere merken die universele LPG installaties leveren.

Een daarvan is GFI. (EZ lijn)

Deze heeft LPG installaties in meerdere prijsklassen.

Er zijn eigenlijk geen slechte gas installaties meer, de werking staat vooral met de kwaliteit van de inbouw.

GFI geeft net als Prins 3 jaar garantie op hun LPG installaties.

Ik rijd nu ongeveer een weekje met m'n gasstel. Het valt me niets tegen, de auto rijdt eigenlijk hetzelfde als op benzine. Iets minder fel misschien maar echt verwaarloosbaar.

In mijn tank kan netto 48 Liter, die zit vol met 35 euro woehoe! Daar rijd ik sowieso 500 km op. Maar dit gaat waarschijnlijk op iets meer uitkomen gezien mijn gepruts met het gaspedaal tbv het testen :)

Ik moet nog even precies gaan bijhouden wat het verbruik bij een aantal volle gastanks.

Ik ben er heel erg blij mee!

Ben qua rij stijl wel meteen een stuk voorzichtiger geworden, gezien het bedrag wat ik er in gestoken heb ;-)

Mijn nieuwe kenteken krijg ik over een week of 2. Moet ik dan pas mijn verzekering en wegenbelasting op de hoogte stellen?

Of moet eea nu al en rijd ik potentieel onverzekerd rond? (ben even vergeten hiernaar te informeren)

Groet!

Wegenbelasting hoef je niet zelf door te geven, dit word vanzelf aangepast bij het veranderen van het kenteken.

In sommige gevallen moet je extra premie gaan betalen als je de LPG installatie meeverzekerd, dus dan moet je kijken of het wel opweegt tegen wat je er voor terugkrijgt. LPG installatie is na 3 jaar namelijk volledig afgeschreven!

Is de lpg installatie netjes ingebouwd en de kofferbakvloer goed afgewerkt? (heb je misschien foto's?)

@richardw wrote:Is de lpg installatie netjes ingebouwd en de kofferbakvloer goed afgewerkt? (heb je misschien foto's?)

Ik wilde een grote tank dus deze steekt iets uit boven de kofferbakvloer. Mijn keuze, Ik zou er een stuk op maat gezaagd hout omheen kunnen leggen om de vloer vlak te krijgen. Maar ik vind het prima zo.

Er was geen ruimte bij mijn benzine dop voor de gasvuller dus deze zit in de tupperware daaronder, netjes met afsluitdop.

Volgens mij zit de pomp links voorin bij de motor en de verdamper en injectoren uiteraard bij de cylinders. Ik vind het netjes ingebouwd. En het werkt allemaal netjes en perfect.

Ik heb geen foto's, zal eens kijken als ik tijd heb dan plak ik die hier,..

Groet!

Is de vloer die op de tank zelf ligt wel vlak?

Het was mooier geweest als ze de gasvuller achter onder auto gemaakt hadden, dan kan je er beter bij met het tanken en alles blijft origineel.

Ze hebben de gasvuller toch niet in het plaatwerk gemaakt? (zo ja, dan is de kans erg groot dat het daaromheen gaat roesten.)

IMG_1979.JPG

IMG_1980.JPG

IMG_1981.JPG

IMG_1982.JPG

IMG_1983.JPG

IMG_1984.JPG

Ik dacht eerst 400km op een volle tank, had ik tevreden mee geweest, bleek 500km op een volle tank, dat haalde ik verlede keer maar heb toen aardig lopen spelen,..

Ik zit nu op 579km en die 48L gas is nog steeds niet op, denk dat ik hem met 5 tot 20km wel leeg krijg. Vind het verbruik best verbazingwekkend. Heb nu met lpg op dezelfde manier gereden als ik op benzine ook deed. Meestal rustig, soms ff doortrekken,..

Wilde ik even delen,..

Groet!

@richardw wrote:Hoort dat onderste stuk van die bumper zo?

Lijkt wel alsof die niet goed gemonteerd is.

Dat ding is denk ik de pomp, is een soort rond dinges, shoot me! Lijkt misschien los te zitten maar zit zo vast als een huis!

Heb 3 jaar garantie, als ik hem op een bepaald moment aan slangen moet meeslepen weet ik waar ik moet wezen :)

Groet!

Ik bedoel de bumper bij de vulopening.

Deze lpg installatie heeft geen pomp. dat is alleen het geval bij een lpg installatie voor een direct ingespoten motor en bij een vialle installatie.

Ik denk dat dat onderdeel wat jij bedoeld de spoel van de verdamper is.

@richardw, geen idee, ding is nogal smerig? Bumper hoort gewoon zo,..

Even update mbt tot verbruik, op mijn vorige tank reed ik 583km, op 48L is dat ruim 1 op 12.

Een volle tank gisteren koste me 36 euro. Ik ben zeer tevreden.

Groet!

De inbouw ziet er netjes uit, alleen de plaats van de vuller is een minpuntje.

Nu maar hopen dat je er nog lang probleemloos mee kan rijden.

Terug
Naar boven