• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW

crossagek

Post veel
Rijd sinds juli in mijn GTS en ik ben dat kreng inmiddels flink beu :swear

Ding heeft me in een half jaar tijd meer aan reperaties gekost dan mijn corsa's bij elkaar in 12 jaar :thumbdown

eerst al problemen met bobinebrug en bougies

toen Xenon pit stuk

lekke band van 3 maanden oud die vervangen moest worden ( is niet de schuld van de auto , maar toch )

En nu weer het volgende : auto stinkt gigantisch naar verbrande olie en vanmiddag zag ik op mijn oprit een enorme plas olie liggen :cry

Mijn ouders gebeld , want daar waren we geweest na een rit van 90 km uit groningen , en ook daar lag een plas op de oprit :hmmz

zag op de snelweg wel wat in de spiegel , maar ik begin nu te twijfelen of dit waterspray was ( het regende licht ) of dat het toch rook was :hmmz

ik stond gister in een parkeervak met de voorbumper boven een trottoirband met ruimte tussen bumper en trottoir , ik begin nu bang te worden dat de carterpan wat geraakt heeft en nu olie op de uitlaat lekt ofzo :hmmz

Morgen maar even bij de VOD langs om de auto op de brug te zetten en te kijken waar de olie vandaan komt :(

mijn eerste ervaring met xeon was ook niet fraai 237€ voor een lampje te laten vervangen Omega b2 2001 .

lampje 157€ rest wpl tarief en btw

nooit meer naar de dealer een phillips xeonlamp bij de auto mat zaak 65€of via internet diversen aanbiedingen een tientje of 8 voor 2 lampjes en vervangen kan je best zelf .

verder zo als je al zegt band is niet de auto en als je wat geraakt heb met het olie verlies is ook jammer maar is ook niet de auto .

Kort om ik leef met je mee kost allemaal geld dat het barst maar je hebt gewoon VEEL PECH op het moment .

ik kan alleen zeggen kop op en kijk wat er nu met dat olie loos is ik hoop een kleinig heidje en dat het meevalt.

Bert

mijn eerste ervaring met xeon was ook niet fraai 237€ voor een lampje te laten vervangen Omega b2 2001 .

lampje 157€ rest wpl tarief en btw

nooit meer naar de dealer een phillips xeonlamp bij de auto mat zaak 65€of via internet diversen aanbiedingen een tientje of 8 voor 2 lampjes en vervangen kan je best zelf .

verder zo als je al zegt band is niet de auto en als je wat geraakt heb met het olie verlies is ook jammer maar is ook niet de auto .

Kort om ik leef met je mee kost allemaal geld dat het barst maar je hebt gewoon VEEL PECH op het moment .

ik kan alleen zeggen kop op en kijk wat er nu met dat olie loos is ik hoop een kleinig heidje en dat het meevalt.

Bert

Mag ik dan even het imago een beetje opkrikken door te melden dat ik nog niets apparts heb gehad met men GTS in bijna 3 jaar tijd;)

met elke auto kun je wat krijgen natuurlijk(hoe vervelend het ook is:vertag)

Mag ik dan even het imago een beetje opkrikken door te melden dat ik nog niets apparts heb gehad met men GTS in bijna 3 jaar tijd;)

met elke auto kun je wat krijgen natuurlijk(hoe vervelend het ook is:vertag)

Ik heb dit heel even gehad in het begin met mijn B1-V6 jan'96.

Begon met de koppeling, daar was de cilinder van lek (net geen 100.000km op de klok)

lijstje 1e jaar dat ik de auto had:

- koppeling Compleet incl hydr druklager (350 euri onderdelen)

- spiraal leiding lek, weer bak los, leiding koste nog geen 2 tientjes (tip: altijd mee vervangen bij koppeling)

- Bougiekabels (inhouden en hikken)

- storingen storingen storingen, meestal code p1600 MM comp defect, opgelost door goede massa

- vaak koplamp lampjes kapot (opgelost door goede massa, en nieuwe accu)

- temp meter vaak in rood, motor niet te warm, WP THermosstaat + sensoren vervangen voor janl*l, opgelost door goede massa

ik was het toen ook wel beu!!!

maar de 5 jaar ernaa, dan ook niks geks meer gehad.

Willem

Ik heb dit heel even gehad in het begin met mijn B1-V6 jan'96.

Begon met de koppeling, daar was de cilinder van lek (net geen 100.000km op de klok)

lijstje 1e jaar dat ik de auto had:

- koppeling Compleet incl hydr druklager (350 euri onderdelen)

- spiraal leiding lek, weer bak los, leiding koste nog geen 2 tientjes (tip: altijd mee vervangen bij koppeling)

- Bougiekabels (inhouden en hikken)

- storingen storingen storingen, meestal code p1600 MM comp defect, opgelost door goede massa

- vaak koplamp lampjes kapot (opgelost door goede massa, en nieuwe accu)

- temp meter vaak in rood, motor niet te warm, WP THermosstaat + sensoren vervangen voor janl*l, opgelost door goede massa

ik was het toen ook wel beu!!!

maar de 5 jaar ernaa, dan ook niks geks meer gehad.

Willem

Laat me raden; alle probleem GTS'jes komen uit 1e helft 2003?

(die van mij ook namelijk, echt een maandagmorgen ding)

Gelukkig hebben de vorige eigenaren al een groot deel van de reparaties voor hun rekening genomen (zo'n 2200 euro in de eerste 3 jaar al, volgens de rekeningen)

Laat me raden; alle probleem GTS'jes komen uit 1e helft 2003?

(die van mij ook namelijk, echt een maandagmorgen ding)

Gelukkig hebben de vorige eigenaren al een groot deel van de reparaties voor hun rekening genomen (zo'n 2200 euro in de eerste 3 jaar al, volgens de rekeningen)

ja zijn allemaal van die leeftijd ja

ik had ook 1 uit 2003 22 dti altijd wat mee

heb nu een signum van 2006 19 cdti met 150 pk

dat gaat tot nu toe goed

ja zijn allemaal van die leeftijd ja

ik had ook 1 uit 2003 22 dti altijd wat mee

heb nu een signum van 2006 19 cdti met 150 pk

dat gaat tot nu toe goed

de mijne is van augustus 2004 en heeft 74000 op de teller

het zal dus mischien er wel wat mee te maken hebben:hmmz

de mijne is van augustus 2004 en heeft 74000 op de teller

het zal dus mischien er wel wat mee te maken hebben:hmmz

Toen ik een jaar of wat terug stage liep bij een Opel dealer hadden ze een Vectra GTS demo wagen toen hij net nieuw was en die had ook constant problemen.

Terug
Naar boven