Hey Tijgerliefhebbers,
Onze Tig maakt sinds kort een hoop toeren
(ja weet t is al eerder besproken in andere topics
, maar nog niet echt opgelost, althans men laat niet weten of het nu is opgelost met de tips die er zijn gegeven :swear) dus vandaar.
Hij draait rond de 1500-2000 toeren en als je het gas aantikt schiet ie naar 6000.....
In eerste instantie bleek zo'n slangenklem van de inlaat los te zitten dus deze maar alle twee meteen vervangen voor originele klemmen.
(Die moet je inknijpen over de slang schuiven en dan zetten ze uit, komt nooit meer vanzelf los
)
Dit ging goed voor een dag maar de volgende dag begon het weer.
Het volgende is al aan de Tig vervangen/gereinigd:
-EGR gereingd/afgedopt
-Gasklepgereinigd
-Stappenmotor gereinigd
-Nieuwe tempsensor (zo'n dun staafje én eentje met een echte stekkeraansluiting)
-Alle stekkers gereinigd/opgeschuurd
-Overal nieuwe pakkingen e.d.
-Nieuwe accu (heeft betere start power voor de winter)
-Nieuwe km teller kabel
Er is nog wel na het vervangen en reinigen van al het bovenstaande injectiereiniger in de tank gedaan, maar lijkt me toch niet dat dat er mee te maken kan hebben?:hmmz
Heb van het weekend weer alles los gehad om pakkingen te controleren (meteen maar weer vervangen), slangen te controleren (niet eentje lek of gescheurd dat ik kon zien).
Las nog wel iets over de stappenmotor, maar moet dan niet het MM lampje gaan branden?
Bij de laatste uitlees sessie (26 sept) heb ik expliciet gevraagd om de stappenmotor op werking te controleren i.v.m. het uitvallen van de TIg bij afremmen, maar die deed het goed. (bleek gewoon me km teller kabel te zijn die stuk was)
Dus heren.........uw wijze woorden worden weer zeer gewaardeerd :wors
Onze Tig maakt sinds kort een hoop toeren
Hij draait rond de 1500-2000 toeren en als je het gas aantikt schiet ie naar 6000.....
In eerste instantie bleek zo'n slangenklem van de inlaat los te zitten dus deze maar alle twee meteen vervangen voor originele klemmen.
(Die moet je inknijpen over de slang schuiven en dan zetten ze uit, komt nooit meer vanzelf los
Dit ging goed voor een dag maar de volgende dag begon het weer.
Het volgende is al aan de Tig vervangen/gereinigd:
-EGR gereingd/afgedopt
-Gasklepgereinigd
-Stappenmotor gereinigd
-Nieuwe tempsensor (zo'n dun staafje én eentje met een echte stekkeraansluiting)
-Alle stekkers gereinigd/opgeschuurd
-Overal nieuwe pakkingen e.d.
-Nieuwe accu (heeft betere start power voor de winter)
-Nieuwe km teller kabel
Er is nog wel na het vervangen en reinigen van al het bovenstaande injectiereiniger in de tank gedaan, maar lijkt me toch niet dat dat er mee te maken kan hebben?:hmmz
Heb van het weekend weer alles los gehad om pakkingen te controleren (meteen maar weer vervangen), slangen te controleren (niet eentje lek of gescheurd dat ik kon zien).
Las nog wel iets over de stappenmotor, maar moet dan niet het MM lampje gaan branden?
Bij de laatste uitlees sessie (26 sept) heb ik expliciet gevraagd om de stappenmotor op werking te controleren i.v.m. het uitvallen van de TIg bij afremmen, maar die deed het goed. (bleek gewoon me km teller kabel te zijn die stuk was)
Dus heren.........uw wijze woorden worden weer zeer gewaardeerd :wors