• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gaat dit passen onder een h station...? 9.5j et46 en 8j et55

steinmetzpaul

Post weleens wat
Hallo kan iemand mij vertellen of dit past onder mijn astra h station

velgen rh zw3 maat 18 inch achter 9.5j et 46 voor 8j et 55 king:

ik hoor het graag van jullie heb namelijk een leuk setje velgen op het oog maar het moet wel passen natuurlijk :thumb :thumb

mvg Paul

Je hebt het over ET w 55 en 46 is dat zonder de rh adapterplaten?

Bij de Rh zw3 velgen heb je de Rh adapterplaten nodig, want deze zijn er speciaal voor gemaakt om

de velgen te kunnen monteren.

En een RH velg heeft een ET w van 55 et of een ET w van 60.

voorraan gaan ze zelfs ver in de kassen liggen.

achteraan gaat het lukken maar nipt.

je zal idd een spacer moeten steken van min 0,5cm.

maar het gaat juist gepast zijn.

ik nu heb nu 9 zitten met spacer van 1cm en ligt net goed.

dus met 9,5 en spacer van 0,5cm ga je maar 2mm breder komen of bij mij nu en dit gaat dus nog lukken.

Geloof niet dat het met spoorverbreders gaat lukken.

Die rh adapterplaten hebben ze daarvoor speciaal zo gemaakt.

Deze valt in die ronde rand.

multifitment_sketch.jpg

http://www.rh-wheels.com/index.cfm?P=multiFit" onclick="window.open(this.href);return false;

@Blue-Dragon wrote:Geloof niet dat het met spoorverbreders gaat lukken.

Die rh adapterplaten hebben ze daarvoor speciaal zo gemaakt.

Deze valt in die ronde rand.

multifitment_sketch.jpg

http://www.rh-wheels.com/index.cfm?P=multiFit" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit snap ik niet moet ik nou eerst een soort spoorverbreder op de naaf monteren en daar op dan weer de velg :wtf :wtf dan kom ik toch te breed uit ik kan toch beter zo als dark-divx zegt een spoorverbreder van 0,5 cm met schuifbouten plaatsen (steek van de velgen is 5x112) of mis ik nou iets....?

mvg Paul

@dark-divx wrote:voorraan gaan ze zelfs ver in de kassen liggen.

achteraan gaat het lukken maar nipt.

je zal idd een spacer moeten steken van min 0,5cm.

maar het gaat juist gepast zijn.

ik nu heb nu 9 zitten met spacer van 1cm en ligt net goed.

dus met 9,5 en spacer van 0,5cm ga je maar 2mm breder komen of bij mij nu en dit gaat dus nog lukken.

dus jij denkt dat het net gaat passen met een spoorverbreder van 0.5 cm achter....en wat heb ik nodig voor de voorzijde..

mvg Paul

blue-dragon en dark-divx bedankt voor jullie info en xpertise ....ik heb de koop zojuist afgeblazen want die 0,5 cm adapters zijn niet aan te komen..

mvg Paul

Als de velgen een et waarde hebben van 55 of 60 kan je met de rh adapters van 2 cm naar een Et waarde van et35 of et 40 gaan.

Weet niet of het dan onder je Astra H station gaat passen hoe dikker de rh adapterplaat hoe lager de et waarde.

ja oke maar als ik het goed begrijpvan dark divx moet ik er een 0,5 cm adapter tussen zetten anders loopt ie aan met 9.5j breed en dat moet niet is wel onze dagelijkse gezinswagen moet geen schraper worden als je een hobbel in de weg tegen komt....en die 0.5 cm adapters zijn niet aan te komen.....

mvg paul

Oke dan zou je ook nog 2 andere velgranden erop kunnen zetten zodat de J waarde minder word?

Bijv van 9,5 J naar 8J

En dan met RH adapterplaten van 2 cm gaan werken,want dunner als 2 cm zijn er niet voor te krijgen.

Tis maar een idee.

En werken met de Rh adapters of ze speciaal laten maken.

ja kan maar ik had een bepaalt budget in gedachte en daar ga ik zo ruim over heen...ik kijk nog wel even verder ik heb altijd nog mijn 2 delige steinmetz velgen en die staan m ook niet verkeert...had alleen graag een setje velgen met een breedere rand achter dan voor........en ik vond deze wel erg dik :thumb

volgens mij moeten spacers van 0,5cm van RH wel bestaan.

Ik heb er van 1cm en die zijn van RH.

en ik werk dan met schuifbouten.

en anders als je ze niet vindt kan je er van 1cm kopen en laten afdraaien naar 0,5cm. ;)

Terug
Naar boven