• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Garrett GT3271 + Spruitstuk van TXautosport

Orang-pinda

Post weleens wat
De Garrett GT3271, is dat wat voor op een c20let?

Garrett%20GT3271.jpg

En het spruitstuk van TXautosport op Ebay, is dat wat?

http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-...fold-T3-T4-Corsa-/380362529143#ht_5841wt_1396" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt alvast.

Groeten, Patrick

Ben ik helemaal mee eens David, maar check het prijsverschil.

Een "china-kwaliteit" ding kost je 400 euro (grofweg, verzenden, wisselkoers) en een DP item kost je wel 850 euro!

Volgens mij vraagt Botter bijna hetzelfde, dus ja.

Als je met een standaard maatje turbo gaat rijden, dan kan ik het begrijpen dat je zo'n "simpele" koopt.

Kwaliteit van TX producten is wel ok, ga er ook een berg van gebruiken op mijn nieuwe LET motor.

Binnenkort ga ik trouwens weer spullen bestellen daar met korting, PM me maar als je interesse hebt.

Ik ga zelf met een GT3040/3082 rijden en dat zou al goed moeten zijn voor 500+ pk uiteindelijk.

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo te zien is een GT3271 goed tot zo'n 420 pk, dus best te doen op een LET.

Ben ik helemaal mee eens David, maar check het prijsverschil.

Een "china-kwaliteit" ding kost je 400 euro (grofweg, verzenden, wisselkoers) en een DP item kost je wel 850 euro!

Volgens mij vraagt Botter bijna hetzelfde, dus ja.

Als je met een standaard maatje turbo gaat rijden, dan kan ik het begrijpen dat je zo'n "simpele" koopt.

Kwaliteit van TX producten is wel ok, ga er ook een berg van gebruiken op mijn nieuwe LET motor.

Binnenkort ga ik trouwens weer spullen bestellen daar met korting, PM me maar als je interesse hebt.

Ik ga zelf met een GT3040/3082 rijden en dat zou al goed moeten zijn voor 500+ pk uiteindelijk.

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo te zien is een GT3271 goed tot zo'n 420 pk, dus best te doen op een LET.

Waarom allemaal 30+series turbo's eiglks? Rij met een 2876 die is goed voor maximaal 480 pk en hij zal veel sneller spoelen als de grotere turbo's denk ik.. tis maar een idee hoor, niet als aanvallen bedoeld :P

en tja dat spruitstuk. had een downpipe van tx op mn let, goed spul geen problemen mee gehad. mja ik heb zo een spruitstuk van friedrich, ze zeggen dat die ook nog wel eens willen scheuren mja, zie ik tegen die tijd dan wel. weet wel dat dp-engineering dikke spruitstukken kan maken, hebben ze mallen voor. maar die kosten volgens mij 7 0f 800 euro. maargoed dat is wel dikste van t dikste..

groetjes ram

Waarom allemaal 30+series turbo's eiglks? Rij met een 2876 die is goed voor maximaal 480 pk en hij zal veel sneller spoelen als de grotere turbo's denk ik.. tis maar een idee hoor, niet als aanvallen bedoeld :P

en tja dat spruitstuk. had een downpipe van tx op mn let, goed spul geen problemen mee gehad. mja ik heb zo een spruitstuk van friedrich, ze zeggen dat die ook nog wel eens willen scheuren mja, zie ik tegen die tijd dan wel. weet wel dat dp-engineering dikke spruitstukken kan maken, hebben ze mallen voor. maar die kosten volgens mij 7 0f 800 euro. maargoed dat is wel dikste van t dikste..

groetjes ram

@sw16v wrote:spruitstuk is chinese kwaliteit. opzich best goed ding voor weinig maar ze scheuren nog wel eens.

en de pasvorm....... schijnt dat de bochten heel erg dicht soms zelfs tegen het kleppendeksel komen.

Ervaring mee?

Heb je fotoos?

Ben wel benieuwd namelijk ;)

Heb namelijk een email van die gast dat het gemaakt is in de UK.

@16VCalibra wrote:Waarom allemaal 30+series turbo's eiglks? Rij met een 2876 die is goed voor maximaal 480 pk en hij zal veel sneller spoelen als de grotere turbo's denk ik.. tis maar een idee hoor, niet als aanvallen bedoeld :P

Gewoon omdat een GT30xx (in mijn geval) nogmeer vermogen kan leveren dan 480pk.

En om snel op te spoelen gooi ik er onderin in de lage versnellingen wel een shotje NOS bij. ;)

En natuurlijk hangt het er helemaal vanaf waarvoor je de motor bouwt.

Jij gebruikt hem misschien in het normale dagelijkse verkeer, dan kan ik begrijpen dat je hem snel wilt laten spoelen.

Ik ga hem op de dragstrip en het circuit gebruiken, dus dan wil je veel power in de hogere regionen.

@sw16v wrote:spruitstuk is chinese kwaliteit. opzich best goed ding voor weinig maar ze scheuren nog wel eens.

en de pasvorm....... schijnt dat de bochten heel erg dicht soms zelfs tegen het kleppendeksel komen.

Ervaring mee?

Heb je fotoos?

Ben wel benieuwd namelijk ;)

Heb namelijk een email van die gast dat het gemaakt is in de UK.

@16VCalibra wrote:Waarom allemaal 30+series turbo's eiglks? Rij met een 2876 die is goed voor maximaal 480 pk en hij zal veel sneller spoelen als de grotere turbo's denk ik.. tis maar een idee hoor, niet als aanvallen bedoeld :P

Gewoon omdat een GT30xx (in mijn geval) nogmeer vermogen kan leveren dan 480pk.

En om snel op te spoelen gooi ik er onderin in de lage versnellingen wel een shotje NOS bij. ;)

En natuurlijk hangt het er helemaal vanaf waarvoor je de motor bouwt.

Jij gebruikt hem misschien in het normale dagelijkse verkeer, dan kan ik begrijpen dat je hem snel wilt laten spoelen.

Ik ga hem op de dragstrip en het circuit gebruiken, dus dan wil je veel power in de hogere regionen.

Mooi een spruitstuk op maat laten maken, als er dan afwijkingen geconstateerd worden kun je altijd nog de puntlassen weg slijpen en aanpassingen doen tot het goed is.

Mooi een spruitstuk op maat laten maken, als er dan afwijkingen geconstateerd worden kun je altijd nog de puntlassen weg slijpen en aanpassingen doen tot het goed is.

Terug
Naar boven