• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gasklep+stappenmotor reingen

record78

Post weinig
hallo ik heb mijn gadklep en stappenmotor gereinigd maar nu blijft de motor stationair 2000 tot 3500 toeren draaien hoe zou dit kunen????

die zitten allemaal goed (denk ik) maar dan moet ie altijd hoog lopen en hij doet alleen als ie warm aan t worde is kan de stappenmotor sneuvelen tijdens reinigen???

laat um eens stationair draaien en spuit eens remmenreiniger over de gasklep en het inlaat traject.

loopt het toerental op, dan zuigt hij valse lucht aan.

ik denk dat er wat blijft hangen bij de gasklep??

of ik zou bijna zeggen tussen het gasklep huis en het spruitstuk valse lucht net als bij de 16v de slang die niet goed zit dan draaid het ding ook heel hoog stationair .

wat Bas Reijnders zegt probeer valse lucht zo uit te sluiten .

bert

dat is allemaal goed da is gecontroleerd.

en zo moeilijk is t niet je hebt t er zo af liggen.

ik zal s gaan informeren naar n gasklephuis.

raar,

ik heb het ook ooit eens gehad, stappenmotor gereinigd met veel remreiniger, en dat daardoor de stappenmoter bleef hangen. (wat hij voorheen niet deed) andere stappenmotor en gaan..

of probeer eens iets van wd40 in de stappenmotor, werd het bij mij wel beter van.

Inderdaad wijs na met remmenreiniger bezig geweest te zijn, effe WD40 op bewegende delen om te smeren..

Doe ik zelf ook met stappenmotoren en EGR kleppen..

Willem

Ik vind voor een niet goed werkende stappenmotor die 3500 toeren wel ERRUG hoog hoor...

als je met de tech de stappenmotor vol open zet draait de motor max 2000 a 2200 toeren..

Willem

ik kom net bij de garage vandaan maar die jongen kon niks met de tech 2 voor me betekenen heeft iemand een idee wat n nieuwe stappenmotor kost???

of mogelijk nog n andere optie.

Met remmenreingier langs inlaat en vacuumslangen spuiten..

en met de tech er niet uitkomen??? dan benut ie waarschijnlijk niet alle mogenlijkheden..

hij kan namelijk je stappenmotor testen op werking met de Tech, hij kan ook de EGR testen met de Tech.

Willem

Dan heb ik een vraag waar zit de mijn gasklep en stappenmotor van een Y26SE

En dan de vraag kan ik dat doen of moet ik dat laten doen?;)

grt

origineel gepost door nova....

Dan heb ik een vraag waar zit de mijn gasklep en stappenmotor van een Y26SE

En dan de vraag kan ik dat doen of moet ik dat laten doen?;)

grt

De 2,6 v6 heeft geen stappen motor.

deze heeft e-gas, oftewel geen gaskabel.

De ecu regelt het stationair automatisch door middel van de gasklep.

Terug
Naar boven