• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gasklephuis cleanen (afdoppen)

Hoi ik had een vraagje

Welke aansluitingen op de gasklephuis van een c20ne mag je afdoppen?

Tevens voor betere prestatie van je motor.

:hmmz

de karter ontluchting en de gaskleppenhuis verwarming

voor de gaskleppenhuisverwarming heb je volgens mij ook een andere potje nodig voor het koelvloeistof je hebt ze met 2 en met 1 aansluiting je moet ze met 1 aansluiting aan de boven zijde hebben.

en de karter ontluchting kan je afdoppen op het gaskleppenhuis maar op de ontluchting zelf moet je een omweg maken, of met een slang in een flesje/potje of een soort miniatuur open filter er op.

zou zo ik het doen meschien mensen nog aanvulling hebben?

heey,

ff een foto van me crossauto. is niet helemaal goed te zien maar toch.

het blok is trouwens te koop:P:P.

nexiainschuurblok09-07-07.jpg

mazzel,

klaas-jan

gvd vergeten te maken, vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen..

Ga nu ff naar een mini meeting.. lol :angel

origineel gepost door corsaboy

gvd vergeten te maken, vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen..

Ga nu ff naar een mini meeting.. lol :angel en weer zeer leerzaam :jerry

origineel gepost door corsaboy

Originally posted by Ronaldo

en weer zeer leerzaam :jerry

En we hebben ook weer vonk whahahah en kopbouten whahaha

origineel gepost door Bandiet

Je hebt de carter ontluchting losgehaald en waarschijnlijjk afgedopt aan de inlaatkant. Verder kan ik van deze foto niets opmerken.

Gr. Diederik

heey.

de verwarming is er ook af, maar zo als ik al zei het is moeilijk te zien.:agent

btw:

heeft iemand ook intresse in het komplete blok, ik ga er een 16v inhangen dus vandaar. vorig jaar is het blok gereviseerd en gespoten, alles is vernieuwd en loopt super. hij doet zeker niet onder voor een seh.:jerry:jerry

gr,

klaas-jan (kadettgsicrosser)

he dat had ik moeten weten ik heb van de week de karter ontluchting afgedopt en vandaag de gasklek verwarming

je hebt ff denken op de gasklep

1 ingang (warm koelwater) schuin aan de voorkant (wijst schuin naar beneden)

2 uitgang (warm koelwater) onder het gaskleppenhuis

3 ingang karter onltuchting aan de voorkant

ik heb het nou wel gedaan en ik denk dat ik het ook goed gedaan heb

maar je moet toch de aanvoer van het water afdoppen? en dan de ingang van het water en uitgang van het water gewoon open laten? daardoor zuigt hij toch geen false lucht aan?

zowel merk ik het snel genoeg:P

karterontluchting heb ik wel afgedopt op het gaskleppenhuis en met z,n filtertje op de kleppendeksel :) dat zit goed dat weet ik zeker

iemand nog meer van dit soort weetjes?

Foto-MVYABLZ6.jpg

Hier kan je zien welke slangen je kan los trekken en moet afdoppen om je gaskleppenhuis te cleanen wat betreft de gaskleppenhuiswerwarming.

Op het gaskleppenhuis hoef je dus niks af te doppen deze slangen kan je er zo af halen hierdoor zuigt hij geen valse lucht aan!

De slang zelf, die onderop het gaskleppenhuis zit moet je wel afdoppen anders loopt zo al je koelvloeistof er uit.

Wat betreft de slang aan de zijkant:

Hiervoor kan je een koelvloeistofresvoir gebruiken van een e kadett (NIET GSI) omdat deze maar 1 aansluiting heeft.

IMG_0004-1.jpg

Op de bovenstaande foto zie je dat er geen slang meer loopt voor het nokkenas huis dit is de slang die je weg werkt door middel van een normaal kadett e koelvloeisof resevoir.

En netuurlijk zit boven de slang van de gaskleppenhuis werwarming de slang van de carter ontluchting deze moet je afdoppen op het gaskleppenhuis zelf anders zuigthij valse lucht aan, en de karterontluchting zelf bijvoorbeeld met een filtertje zoals op bovenstaande foto is gedaan.

Ik hoop dat men dr wat mee kan.

Groeten Sebas

en die 2 aansluitingen van mijn foto :) die met rond omcirkeld zijn.. hier hoef ik niets mee te doen toch..?

nee helemaal niks jij bouwt hem in d kadett in die volgens mij net als corsa geen aansluitingen daarvoor hebben daarom hou je die over en ze zuigen geen valse lucht aan dus hoeven ook niet afgedopt te worden.

gewoon zo laten :) heb idd je foto gejat :P

Terug
Naar boven