• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gasklephuis reinigen X16XEL

Goeiedag leden,

Bedankt voor jullie vele reacties van mijn vorige posts.

Nu wil ik, aangezien o.a. mijn stationaire toerental licht schommelt, mijn gasklephuis reinigen. Hiervoor heb ik een remmenreiniger gekocht.

Nu alleen de vraag, waar is de gasklephuis te vinden?? Heeft iemand een foto van de locatie?

Een How-To zou ook goed van pas komen,

Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor jullie meedenken & schrijven.

@robert_corsa wrote:de oude x16xel is helemaal drama. weet inmiddels hoe die in mekaar steekt. zucht...

nergens ruimte, in een astra gaat het nog, corsa b is toch wel erg lastig -offtopic

Klopt helemaal, heb de ervaring met corsa ook, is niet gegaan zoals het hoort, maar hij zit gelukkig wel weer in elkaar :P

Ik heb bij mn astra f met mantzel anders een zee aan ruimte king:

ik zou me zelfs tussen blok en schutbord kunnen wurmen :jerry

cimg3423wa.jpg

de oude x16xel is helemaal drama. weet inmiddels hoe die in mekaar steekt. zucht...

nergens ruimte, in een astra gaat het nog, corsa b is toch wel erg lastig -offtopic

@robert_corsa wrote:de oude x16xel is helemaal drama. weet inmiddels hoe die in mekaar steekt. zucht...

Klopt helemaal, heb de ervaring met corsa ook, is niet gegaan zoals het hoort, maar hij zit gelukkig wel weer in elkaar :P

Ik heb bij mn astra f met mantzel anders een zee aan ruimte king:

ik zou me zelfs tussen blok en schutbord kunnen wurmen :jerry

cimg3423wa.jpg

sorry voor de verkeerde info :shock:

ik had het indd over het 1e type XEL!

deze motor is helemaal simpel wat jij hebt :thumb

wat betreft die schokdempers, die zou ik fijn laten liggen.

normaal zeggen ze dat schokdempers om de 100.000 vervangen moeten worden, dus ik zou fijn een setje kopen wat minder gelopen heeft

goed dat je dat meegeeft :thumbup

heb trouwens nog een vraag maar die gaat ergens anders over, over de veren, kan dat hier?

de oude x16xel is helemaal drama. weet inmiddels hoe die in mekaar steekt. zucht...

sorry voor de verkeerde info :shock:

ik had het indd over het 1e type XEL!

deze motor is helemaal simpel wat jij hebt :thumb

wat betreft die schokdempers, die zou ik fijn laten liggen.

normaal zeggen ze dat schokdempers om de 100.000 vervangen moeten worden, dus ik zou fijn een setje kopen wat minder gelopen heeft

goed dat je dat meegeeft :thumbup

heb trouwens nog een vraag maar die gaat ergens anders over, over de veren, kan dat hier?

daar kan ik niets aan doen ben geen mod :D :jerry

alleen raar dat ze bij zo'n groot verschil niet hebben gekozen voor een andere typenaam :hmmz

Terug
Naar boven