• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gat in uitlaat

ik vind het antwoord somige mensen werken een beetje vreemd !!!ja ik ben door leeftijd uit het werk .

je kan wel stukjes op het forum zetten kan je in de zelfde tijd ook een demper bestellen .

dus wat wil je nou ?????of moeten we je helpen beslissen ik doe het zelf of toch maar niet ???????

en nogmaals het monteren is nog geen half uur werk dus waarom daar nou zoveel over geluld moet worden begrijp ik eigelijk niet stuk is stuk dus moet er wat anders komen helder toch !!!!!!

ik denk en Bas heeft dat ook al aan gegeven je doet het zelf koopt nieuw of gebruikt of je gaat desnoods naar de kwikfit boys kost je dan 180€ en klaar

wij hebben geporobeerd je te helpen om bijvoorbeeld € 100 in je zak te houden . dat was ons uitgangs punt .

Bert

de orginele vraag ging niet zozeer over het zelf doen, meer over of het te lassen was eventueel,

maar dat terzijde,

zit weer nieuwe demper op king:

nu moet ik wel zeggen dat ik wel moet wennen aan het geluid, vind m erg zwaar klinken en met een aardige grom als je gas geeft,

maar ja ga er maar van uit dat het zo hoort. al moet ik zeggen dat ie met de andere demper een stuk stiller was.

toch nog ff een vraagje.

is het normaal dat hij raar klinkt uit de uitlaat?

net of hij niet lekker verbrand of zo,

auto rijd prima verder, niks op aan te merken.

maar geeft een ploffend bijgeluid als je stationair gas geeft.

deed ie in het begin toen die valse lucht zoog ook, maar dat zou gerepareerd moeten zijn door de opeldealer. (rubberen ring onder de inlaat was gescheurt.

of zou dat iets te maken kunnen hebben met de pakking van de EGR klep die er niet meer tussen zit (kreeg ik niet voor elkaar)

bvd allen:thumbup

als het goed is wel, er is afgelopen zaterdag door de siba een nieuwe demper opgezet, dus dan mag ik er toch van uitgaan dat ie weer goed zou moeten zijn,

maar denk dat ik toch even terug rij zaterdag naar hun, want ik vind dit maar een rare bedoeling.

ook het geluid vind ik maar raar, hij klinkt alsof ik een 2,5 liter v8 erin heb, maar tis toch echt maar een 1.6 :o

die man van de garage heeft gekeken , en het zag er nog prima uit allemaal zei hij.

ik hoorde van iemand dat je mischien de computer moest resetten, omdat er een nieuwe demper op zit?

origineel gepost door itsthedch

ik hoorde van iemand dat je mischien de computer moest resetten, omdat er een nieuwe demper op zit?

de computer resetten . . . bij een simpel uitlaatje vervangen . . . wat denk je zelf!!!

laat dat dus maar uit je hoofd . . . we hebben hier al eens vaker van die genieën gehad die de computer hebben gereset (met de opcom):jerry

Toen ik mijn uitlaat vervagen had. (midden +eind)

Had ik ook een ander geluid, de mijne is iets bromeriger geworden.

Vind het wel grappig klinken.

Komt vaker voor dat een vervangende uitlaat een ander geluid maakt.

origineel gepost door sw_reijnders

origineel gepost door itsthedch

de computer resetten . . . bij een simpel uitlaatje vervangen . . . wat denk je zelf!!!

laat dat dus maar uit je hoofd . . . we hebben hier al eens vaker van die genieën gehad die de computer hebben gereset (met de opcom):jerry

whaha nou ik was het ook niet van plan hoor. vond het al een raar verhaal om eerlijk te zijn, maar kunt het allicht navragen he:P

Moet je tegen die gast zeggen dat tie ook elke keer de ECU moet resetten als je tankt ;)

en laat um gelijk wat bougie vonkjes meenemen, want daar loopt de motor beter op :jerry

Terug
Naar boven