• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gebonk !!!

hey ik ben net klaar met mijn 2 stuur kogels had er ook speling op en hebt ze net vervangen

haal de oude er af vaan zijn de schoefdraden het zelfde aantal centimeters (meet dit ff na)

als dit klopt draai je hem er op wel 1 tip. zodra je hem bevestigt heb en je draad de bout er op dan draai de kogel mee dit is zeer lastig dit moet je eigelijk met een luchtdruk boor doen, met de hand is het bijna niet te doen het is mij wel gelukt

onderdel kosten ongeveer 20 euro inc btw

hey ik ben net klaar met mijn 2 stuur kogels had er ook speling op en hebt ze net vervangen

haal de oude er af vaan zijn de schoefdraden het zelfde aantal centimeters (meet dit ff na)

als dit klopt draai je hem er op wel 1 tip. zodra je hem bevestigt heb en je draad de bout er op dan draai de kogel mee dit is zeer lastig dit moet je eigelijk met een luchtdruk boor doen, met de hand is het bijna niet te doen het is mij wel gelukt

onderdel kosten ongeveer 20 euro inc btw

Vandaag dan toch de stuurkogel vervangen heb hem wel door moeten slijpen want was niet los te krijgen.

Voor de rest soepel verlopen.Scheelt toch weer wat euro's stuurkogel aan geschaft voor €28,= en zelf monteren.

Kost bij de garage vast wat eurootjes meer

Vandaag dan toch de stuurkogel vervangen heb hem wel door moeten slijpen want was niet los te krijgen.

Voor de rest soepel verlopen.Scheelt toch weer wat euro's stuurkogel aan geschaft voor €28,= en zelf monteren.

@Peter Reedijk wrote:Vandaag dan toch de stuurkogel vervangen heb hem wel door moeten slijpen want was niet los te krijgen.

Moet je nu ook opnieuw uitlijnen ?

Of heb je daar ook een truc voor ?

Rik ;)

@Peter Reedijk wrote:Vandaag dan toch de stuurkogel vervangen heb hem wel door moeten slijpen want was niet los te krijgen.

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:@Peter Reedijk wrote:Vandaag dan toch de stuurkogel vervangen heb hem wel door moeten slijpen want was niet los te krijgen.

Rik ;)

Ik heb niet echt een truc.Heb een schuifmaat gepakt en die tussen de moer en de rubber hoes klem gezet en toen vast gedraait.

Vervolgens alles eraf gehaald en daarna het nieuwe spulletje er op.Schuifmaar er weer tussen gezet zodat de afstand weer goed was tussen de moer en het rubber.Ik denk alleen dat het het beste is om het te laten uitlijnen.

@KadAstra-EF wrote:@Peter Reedijk wrote:Vandaag dan toch de stuurkogel vervangen heb hem wel door moeten slijpen want was niet los te krijgen.

Rik ;)

Ik heb niet echt een truc.Heb een schuifmaat gepakt en die tussen de moer en de rubber hoes klem gezet en toen vast gedraait.

Vervolgens alles eraf gehaald en daarna het nieuwe spulletje er op.Schuifmaar er weer tussen gezet zodat de afstand weer goed was tussen de moer en het rubber.Ik denk alleen dat het het beste is om het te laten uitlijnen.

mijn vrouw heeft het zelfd met Astra H 2004,

als zij op klinker straat rijdt, horen wij de bonk geluid,

is daar iets aan te doen? met water spuiten/geel gebruiken?

gr,

Peter

mijn vrouw heeft het zelfd met Astra H 2004,

als zij op klinker straat rijdt, horen wij de bonk geluid,

is daar iets aan te doen? met water spuiten/geel gebruiken?

gr,

Peter

je zal moeten kijken waar de speling zit.

dan pas kun je zien wat er vervangen moet worden.

kan vanalles zijn:

- Stuurkogel

- fuseekogel

- draagarm rubbers

- ophangbussen

- stabilisator kogeltjes en rubbertjes

etc etc

localiseer eerst bij welk wiel het vandaan komt, en dan kun je zoek wat het is.

je zal moeten kijken waar de speling zit.

dan pas kun je zien wat er vervangen moet worden.

kan vanalles zijn:

- Stuurkogel

- fuseekogel

- draagarm rubbers

- ophangbussen

- stabilisator kogeltjes en rubbertjes

etc etc

localiseer eerst bij welk wiel het vandaan komt, en dan kun je zoek wat het is.

Met water spuiten? Wat zou dat moeten oplossen dan?

Tenzij dat gebonk er niet is in de regen, zal water toch nooit iets repareren????

Zoek inderdaad eerst bij welk wiel het is en zoek daarna waar de speling zit.

Bij de Vec-C1 van m'n ouders hoor je ook altijd een soort bonk bij koud weer als je over een drempel gaat, is gewoon de stugheid van de rubbers.

@RISL wrote:

Bij de Vec-C1 van m'n ouders hoor je ook altijd een soort bonk bij koud weer als je over een drempel gaat, is gewoon de stugheid van de rubbers.

Volgens mij heeft iedere Opel dat inderdaad. Heb ik ook bij al mijn corsa's en astra's dat gehad...

Met water spuiten? Wat zou dat moeten oplossen dan?

Tenzij dat gebonk er niet is in de regen, zal water toch nooit iets repareren????

Zoek inderdaad eerst bij welk wiel het is en zoek daarna waar de speling zit.

@RISL wrote:

Volgens mij heeft iedere Opel dat inderdaad. Heb ik ook bij al mijn corsa's en astra's dat gehad...

@X.otic wrote:@RISL wrote:

denk je dat het bij hoort?

Terug
Naar boven