• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gebruikers ervaring

[quote quote=18336543]Het forum is langzamer dan het oude script en zal waarschijnlijk ook nooit zo snel worden.

[/quote]

erg jammer, ik vind het erg traag.
bezoeken van het forum vond ik voorheen erg plezierig, nu erger ik me enorm aan de traagheid.

en daarom verwijder ik het uit mijn favorieten.

er wordt veel aandacht gegeven aan optimalisatie en performance. Dit alles softwarematig. Hardwarematige optimalisatie zijn hoge kosten aan verbonden en geloof me, die maken we ook. Maar hierin zijn we niet onbeperkt en moeten we helaas een gezonde compromie stellen. We kunnen helaas niet meekomen met Marc Suckerberg

Dubbele meldingen zijn nu inderdaad opgelost. Thanks !
Ik krijg nu alleen nog meldingen van opel forum Nederland.

En op dit moment lijkt het forum zelfs sneller te laden dan gisteren.
Maar is nog vroeg en misschien weinig mensen tegelijk online. Maakt dit uit voor de forum server ?

Mooi dat het is opgelost.

Bij het plaatsen van een reactie gaan ook direct alle notificatiemailtjes de deur uit naar degene die op het onderwerp zijn geabonneerd. Nu er geen dubbele mails meer verzonden word is de taak kleiner en zal het iets sneller kunnen zijn. Posten in grote topics waar veel mails verzonden moeten worden, kan het posten langer duren dan in kleine of nieuwe topics.

Ook het aantal bezoekers die tegelijkertijd aan het browsen zijn bepaald de snelheid van de site.
Op rustige tijden zijn er zo'n 20 mensen tegelijk aanwezig en op drukke tijden. Meestal sávonds tussen kan dit oplopen tot 100 bezoekers tegelijkertijd, ook dan is de site redelijk goed te benaderen.

TIjdje niet meer op het forum geweest i.v.m. de frustrerende traagheid. Maar vandaag weer even komen kijken. Maar helaas de snelheid blijft om te huilen. Is echt niet meer leuk. Ben echt een trouwe OPel-forum bezoeker jaren geweest. Maar nu echt niet meer. Heb vandaag nogmaals geprobeerd. Maar de traagheid blijft gewoon echt om te huilen. Heb een paar reacties geplaatst om mensen proberen te helpen maar het is echt niet leuk meer. De fun van het forum is helemaal weg. Ik vind het echt jammer dat het nieuwe forum echt niet fijn meer is om naar toe te gaan. Ik hoop dat jullie dit ooit kunnen oplossen. Want qua reactie is goed te zien dat er heel veel mensen niet meer regelmatig online zijn wat voorheen altijd heel druk bezocht werd. Succes voor de forum mensen om het op te lossen. Hoop echt dat het gaat lukken. Voordat er geen voldoende mensen meer langs komen. Heb netjes ieder jaar gedoneerd i.v.m. een perfect forum was. Maar als het zo blijft sla ik het dit jaar voor het eerst over helaas.

We zijn in afwachting van een update van het forumscript. In deze update is er volgens de auteur veel aandacht besteedt aan performance. Zo moet de database hiervoor een migratie ondergaan.

Er is al een beta2 versie die enkele aan het testen zijn en zij ondervinden nog fouten tijdens de migratie.

Ik hou deze ontwikkelingen sterk in de gaten en ga de update pas installeren als dit veilig kan. Ik hoop binnen enkele weken.

Er worden minder nieuwe topics geplaatst. Dit is waarschijnlijk te danken aan de perfect werkende zoekfunctie. Je hoeft immers geen nieuw topic aan te maken als je je antwoord al gevonden hebt.

De bezoekersaantallen zijn sinds deze week weer hetzelfde zoals we al jaren hebben. We zitten daarmee weer op het normale niveau

De snelheid is inderdaad niet megasnel maar wel stabiel en nog zeker niet frustrerend langzaam en onwerkbaar.

De mobiele gebruikers zijn enorm toegenomen. Hierin hebbencwe wel ons doel behaald. Dagelijks ontvangt het forum nu dubbel zoveel nieuwe registraties als vroeger, en is het terugkerende bezoekers aantal ook gelijk als voorheen.

Al met al is de snelheid nog hetgeen waarin we moeten investeren. We proberen dit zoveel mogelijk met softwarematige aanpassingen op te lossen. We hebben dan ook grote verwachtingen van de komende update. Geeft deze nog niet het gewenste resultaat dan gaan we de server opkietellen of eventueel vervangen voor een sterkere. Maar zoals je zult begrijpen is de laatste optie de duurste en die gaan we pas doen als al het andere niet het gewenste resultaat geeft.

We hopen dat je geduld kunt opbrengen en beter begrijpt wat ons bezig houdt.

Ligt het aan mijn pc of aan iets anders? Het forum werkt voor geen meter. Het is echt zooooooooooooooo langzaam dat ik het zo goed als niet meer bezoek. De fun is er een beetje af. Als ik een pagina wil laden dan moet ik soms meer dan een minuut wachten eer er iets gebeurd.

Bjorn dit ligt absoluut niet aan jouw pc. Dit ligt op dit moment aan het forum. Ze zijn er mee bezig.

[quote quote=18338732]Ligt het aan mijn pc of aan iets anders? Het forum werkt voor geen meter. Het is echt zooooooooooooooo langzaam dat ik het zo goed als niet meer bezoek. De fun is er een beetje af. Als ik een pagina wil laden dan moet ik soms meer dan een minuut wachten eer er iets gebeurd.

[/quote]

Vindt het hier nog wel meevallen, maar is wel balen dat iedereen zo weg loopt. Het is overal zo uitgestorven, iig in de fora waar ik kijk en in het verleden regelmatig werd gepost.

Sinds het nieuwe forum en de data die verloren is gegaan, zijn toch veel mensen het plezier verloren. Meer unieke bezoekers end. Zal allemaal wel, maar de vaste gasten die ook nog wat te melden hadden, blijven weg.

Inmiddels 1 maand later. En heb weer op het forum rond gekeken. Maar helaas merk ik geen verbetering en vooruit gang. Wat is de update over de performance problemen? Zit er schot in de zaak?

ps: Dit bericht plaatsen duurde zelfs 15seconden. Echt niet standaard helaas.

Vreemd dat je nog geen performanceverbetering ervaart tijdens het bezoeken van het forum.
We hebben het forum op veel pagina's kunnen versnellen door gebruik te maken van optimalisatie van het script en de database.
Ook maken we gebruik van een cachefunctie die de door jouw bezochte paginas cached.
Elk uur en bij elke nieuwe reactie wordt de cache ververst. Je eerste bezoek duurt dus iets langer dan bij je her-bezoek van dezelfde paginas.

De posting-time is nog niet bijgewerkt en is het wachten nog steeds op een update. Deze laat erg op zich wachten.

Je eerste bezoek duurt dus iets langer dan bij je her-bezoek van dezelfde paginas.

Was dat maar waar!, dan was het nog te over zien!

ok, heb nu ook de topics meegenomen in de caching. Probeer eens.

Bij elke nieuwe reactie worden de gecachde files verwijderd en duurt het eerste bezoek weer iets langer.

Terug
Naar boven