• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Geen carterpan?! Wat nu?

haha, bij mij is alleen de bak nat van de olie die word uitgespuugd door de carterventilatie slang die langs de rembekrchtiger naar beneden loos ligt.

bij jouw zit die carterventilatie op de inlaatbuis links van de gasklep, die slang gaat vaak kapot door de olie en dan gaat ie ook lekken.

willem

Oke ik weet namelijk wel dat het kleppendeksel lekt, en behoorlijk ook, dus daar moet zowieso een een nieuwe pakking in. Denk dat het voornamelijk daar door komt. Ben al lang opgelucht dat het niets ernstigs is.

Super bedankt voor de tips!

Groeten,

Youri

Oke ik weet namelijk wel dat het kleppendeksel lekt, en behoorlijk ook, dus daar moet zowieso een een nieuwe pakking in. Denk dat het voornamelijk daar door komt. Ben al lang opgelucht dat het niets ernstigs is.

Super bedankt voor de tips!

Groeten,

Youri

Ben erachter gekomen dat er een verkeerd carter onder zit. (denk ik) Ik zag op een onderdelen site een carter voor een 1.4i en voor de 1.4 16v. Het verschil hierbij is dat bij de 1.4i alleen een bak zit onder het blok en bij de 1.4 16v zit er ook een stuk wat het vliegwiel moet afdekken. Zie foto.

De goede carterpan?

De verkeerde, of goedkope? Scheelt 50 euro in prijs.

Zoals het bij mij zit.

Waar het om draait, kan het kwaad dat dit vliegwiel erzo bij zit of moet ik gewoon z.s.m een andere carter bestellen en het in orde maken?

Ben erachter gekomen dat er een verkeerd carter onder zit. (denk ik) Ik zag op een onderdelen site een carter voor een 1.4i en voor de 1.4 16v. Het verschil hierbij is dat bij de 1.4i alleen een bak zit onder het blok en bij de 1.4 16v zit er ook een stuk wat het vliegwiel moet afdekken. Zie foto.

De goede carterpan?

De verkeerde, of goedkope? Scheelt 50 euro in prijs.

Zoals het bij mij zit.

Waar het om draait, kan het kwaad dat dit vliegwiel erzo bij zit of moet ik gewoon z.s.m een andere carter bestellen en het in orde maken?

je mist alleen een kapje , je hebt het goede carter .

gewoon even op de sloop kijken voor zon nieuw kapje zit met 3 bouten vast maat 10 als ik het goed heb

je mist alleen een kapje , je hebt het goede carter .

gewoon even op de sloop kijken voor zon nieuw kapje zit met 3 bouten vast maat 10 als ik het goed heb

Terug
Naar boven