• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

geen geluid bij installatie nieuwe autoradio

Hoi,

Ik ben in het bezit van een opel astra G bertone van 2001. Nu heb ik een tijdje geleden een autoradio aangeschaft, maar telkens als ik hem installeer krijg ik geen geluid uit mijn luidsprekers. Iemand een idee, hoe dat dit komt?

Met vriendelijke groet,

Marijke

Ik denk dat wij wat te weinig informatie hebben om je een oplossing geven.

Wat Seth zegt, doet alles het wel met de originele er in?

*wat voor radio is het?

*nieuw of tweedehands?

*de radio gaat wel aan?

*heb je het goede verloopstekkertje naar de ISO van je astra?

*heb je het al met een CD er in geprobeerd? Kan ook zijn dat ie totaal geen FM ontvangst heeft.

*wellicht wil een forum lid je helpen mocht deze in de buurt wonen.

Bij de originele krijg ik ook niets meer.

Het is een nieuwe radio van norauto sound NS-311 BT

De radio gaat aan, leest cd's en dergelijke, alleen het geluid werkt niet.

Als iemand me verder kan helpen met hoe of wat, alle hulp is welkom!

Lezen jullie wel goed, de radio gaat aan en leest cd's speakers zijn niet afgezekert. dus als de stekkers goed zitten moeten deze het doen.

Als er een zekering is gesprongen zou de radio ook niet aangaan volgens mij, tenzij er een aparte zekering voor de eindtrap op de radio zelf zit.

Als de stekkers goed vaststeken (waar ik van uit ga) is dit de meest logische redenering maar idd denk niet dat deze apart gezekerd zijn. Kan nooit kwaad om te checken. Heb al vreemder elektrische prutsers gezien bij 2ehandse auto's. ..

Wanneer hebben de speakers voor het laatst gewerkt? Anders je originele ISO-connector ook eens checken.

Ik kan moeilijk geloven dat alle speakers het op dezelfde moment hebben opgegeven...

Grtz Seth

De Iso stekkertjes bestaan uit 2 delen, volgens mij zwart blokje voor voeding en een bruin blokje voor de speakers, ik vermoed dat deze laatste er niet (goed) in zit.

Ik hoor de stekkertjes toch in elkaar klikken als ik ze verbind, dus ik veronderstel dat ze dan goed vastzitten?

Mss zie ik iets over het hoofd bij het aansluiten ofzo, ik weet het niet.

Vandaag eventjes afgekomen. Eens nagezien radio speelde wel maar kwam inderdaad geen geluid uit... Originele autoradio werkte niet mits de display er niet meer instak. :???:

Mijn autoradio er even ingestoken en die werkte wel met geluid. Dus moest het aan haar radio liggen... Dan tot de conclusie gekomen dat bij haar autoradio de draad "mute" aangesloten was, die uitgetrokken en toen was er geluid :thumb

Ze moet nu enkel nog een verloopstekker voor de aansluiting van haar radioantenne kopen en dan kan deze ingebouwd worden :thumb

Grtz Seth

Erg aardig van je Seth!

Wel vreemd dat deze mute aangesloten zat, nog nooit meegemaakt.

Gelukkig weer een tevreden Opel rijder.

Terug
Naar boven