• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Geen geluid uit extra speakers, subwoofer werkt wel?

had ik ff verkeerd op :o

had ff naar de RCA ingangen zitten kijken met s***** in de ogen precies

da heb je inderdaad een probleem

origineel gepost door Powercorsa

origineel gepost door parma-it

rca splitten naar 1-5 en 2-6

aansluiten speakers op 5 en 6

Mag ik vragen waar kanaal 6 op een 5 kanaler zit :P

Kanaal 5 is een mono kanaal speciaal voor een sub (welke wel stereo aangeboden kan worden.

Deze is dus niet echt ideaal om als uitgang voor je speakers te gebruiken aangezien het alleen maar mono is.

Kanaal 5 zit helemaal rechts op de foto onder elkaar + en -

Aansluiten zitten als volgt

1+ 1- 2- 2+ 5+

3+ 3- 4- 4+ 5-

Het is dus niet de ideale versterker voor deze taak.

de RMSen van deze versterker zijn 4x 75 en 1x 200 alle twee bij 4Ohm.

de woofer heeft 2x 4 ohm met 400W RMS

Op de manier zoals het nu aangesloten is speel je op 2 Ohm per kanaal, dit is dus onder de specificaties welke de fabrikant heeft aangegeven.

Het kan natuurlijk goed gaan, maar het kan dus ook schade veroorzaken.

hahha dat verklaart wel waarom die alleen bass afspeelde net. Had de speakers ff aangesloten op die kanalen zonder sub en toen alleen maar bass. Maar deze versterker is dus eigenlijk helemaal niet goed bedoel je te zeggen + dat hij dus nu maar op de helft van zijn vermogen speelt de sub?? Dat zou echt kut zijn, dit werd me geadviseerd van ja dit gaat goed werken:cry Maar als dit zo is welke versterker zou dan handig zijn om te nemen.

Ik zou persoonlijk een monoblock erbij kopen welke op 2 Ohm 400W of meer kan leveren.

En dan kan je je 5 kanaler gebruiken voor de rest van de speakers ;)

Ik zou persoonlijk een monoblock erbij kopen welke op 2 Ohm 400W of meer kan leveren.

En dan kan je je 5 kanaler gebruiken voor de rest van de speakers ;)

Ja dat kan in principe wel maar dan heb ik 2 van die versterkers achterin liggen en is al aardig vol:P Wou ook eigenlijk alleen die jbl speakers op versterker want de rest zijn orginele speakers op de radio. Maar is het beter om een aparte versterker te nemen voor je sub, want heb liever gewoon 1tje voor sub en die 2 speakers.

lastig, zou dan eens kijken naar de JBL GTO1004.

Die kan de woofer aansturen met 300W en de 2 speakers met 100W per stuk

Onderbouwing ;):

Van de GTO1004 weet ik dat die 2 Ohm stabiel is per kanaal.

Standaard levert deze bij 4 Ohm 100W RMS per kanaal

Omdat je de woofer brugt over kanaal 3 en 4 krijgen deze een belasting van 2 Ohm per kanaal waardoor deze 150W RMS per kanaal gaat leveren.

Totaal dus 300W.

Er zullen vast andere versterkers wel 2 Ohm stabiel zijn, maar deze weet ik uit m'n hoofd. :P

Nou opelvssn had nog een mooie versterker te koop misschien is dat wat, en wil echt het liefst optimale prestaties dus zoals het voor die woofer staat voorgeschreven zeg maar:

Hyfonics zeus (nieuwste van 2009) heeft bijna niet gespeeld.

• Aluminum haarlijn-Brush koelplaat

• Chrome Endpanels

• Verschroefde RCA-ingangen en-uitgangen

• HiFonics logo & koelribben verlicht

• Afgeschermde aansluitingen & Maxi Zekeringen

• Bass Remote bijgeleverd

4 x 100 watt RMS at 4 ohm

4 x 200 watt RMS at 2 ohm

2 x 400 watt RMS at 4 ohm

• klasse A / B analoge techniek

• 2 x High-pass filter 10Hz-1.2 kHz

• 2 x Lowpassfilter 30 Hz - 150 Hz

• 2x Bass EQ 0-18 dB @ 45 Hz

• bandfilter functie & input keuzeschakelaar

• 2 x mono brugbaar

is ook een hele mooie en ook 2 Ohm stabiel per kanaal.

Alleen realiseer ik me net dan je 2x 4 ohm hebt, waardoor je uit komt bij parallel 2 Ohm dus 1 Ohm per kanaal (veel te weinig), of bij serie 8 Ohm dus 4 Ohm per kanaal (heb je maar 200W voor de woofer).

Wat je wel kan doen is gewoon 1 spoel aansluiten, en de tweede los laten :hmmz

is ook een hele mooie en ook 2 Ohm stabiel per kanaal.

Totaal dan ook 400W voor je woofer

ja dan heb ik mooi 400w rms toch, en met die andere 300. En de speakers kunnen dan ook op de 100w rms dus ideaal.

jesus wat een gedoe ook allemaal nog best lastig:P maar het is op 1 of andere manier niet te doen zo met men versterker dat ik toch gewoon normaal geluid krijg of word dat echt gewoon niks. In ieder geval bedankt voor het meedenken tot zoverking:

Terug
Naar boven