• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

geen motorvloeistoftemperatuur meter Astra H

wagnas

Post vaak
Hallo allemaal,

Mijn Astra G diesel stuur ik nu zo'n 6 jaar door lands wegen. En ik ben al rond aan het kijken voor een volgende auto. De Astra H is een optie natuurlijk. Maar ik kwam erachter dat die auto geen temperatuurmeter heeft op het dashbord. Alleen een lampje of zo ervoor die van kleur kan veranderen (weet dat niet zeker).

Nu is mijn vraag, is het hinderlijk om geen motortemperatuurmeter te hebben? Hebben Astra H bezitters er weleens last van/mee gehad en met pech gestaan?

Verhalen graag! :D

De temp kan je digitaal oproepen in het verborgen menu van de boardcomputer.

En tussendoor gewoon goed in de gaten houden of het templampje in de toerenteller niet gaat branden.

Kan je die temp in de boardcomputer altijd zichbaar houden als default?

Jouw registratiedatum is precies dezelfde als die van mij. -offtopic :thumb

Ik vind het er niet echt mooi uitzien die twee meters boven het afdekkapje uitsteken, en dan nog twee schakelaars en een 12V aansluiting moeten maken ik het afdekkapje van de handrem, zonde, de meters hadden mooier gestaan in het afdekkapje of ergens anders.

tot nu toe heb ik geen 'last' ondervonden van het ontbreken van de temperatuurmeter, maar ik heb er wel een happylightshow in gezet om te kunnen zien of de motor wel op temperatuur komt.

Blijkbaar hebben vele mensen de temperatuur meter gemist want in de astra J zit hij er weer gewoon in.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Hoe maak je een happylightshow werkend met je motortemperatuur?

Ik zag dat het 100 euro kost op die Duitse website.

@wagnas wrote:Hoe maak je een happylightshow werkend met je motortemperatuur?

Ik zag dat het 100 euro kost op die Duitse website.

de motortemp wordt getoond in je dagtellerscherm, en er is in te stellen wat hij moet doen, bij mij gaat hij als de temp 75 graden is weer terug naar dagteller.

Dat is slim, kan iedereen dat doen, of is het echt programmeerwerk in de chip van de auto, wat alleen een automonteur kan?

Nee dat is onderdeel van de happy light show.

Maar je kunt het ook altijd nog via de boardcomputer oproepen.

Dan heb je de beste weergave van alle info met een GID en een CID.

overigens niet iedere boordcomputer heeft de mogelijkheid om de temperatuur aan te geven, als je een TID hebt(kun je het eigenlijk wel een boordcomputer noemen) dan krijg je niks te zien.

Mark

@Demon3 wrote:Bij de station van mijn vader met een CD30 en TID scherm kan ook het verborgen menu worden opgeroepen

Die van mij deed in de stationwagon helemaal niks, geen bliepje geen verborgen menu

Mark

Net nog even het verborgen menu opgehaald in de station met een CD30 radio met een TID scherm.

2012-12-19%2016.53.37.jpg

een aantal seconden de SETTINGS-knop ingedrukt houden tot aan de biep.

en dan met het rechter knopje aan het scherm (rondje met puntje erin) naar de juiste gegevens gaan.

Terug
Naar boven