• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Geen ontsteking c20ne

calike

Post weleens wat
Hallo,

Heb een Kadett E gsi staan die reeds een hele tijd in een schuur heeft gestaan, en de laatste +10 jaar niet meer heeft gedraaidt.

Kadett is van '88 en ligt een C20NE in, nu zou ik graag voor alle zekerheid de waterpomp en distributieriem willen vervangen alvorens te starten, en zit nog met een paar vragen :)

Zit nu in m'n eerste jaar automechaniek, maar heb nog niet zoveel ervaring met het vervangen van de distributieriem helaas, dus kan het best eens navragen aan de kenners om problemen te vermijden :thumb

Ik vroeg mij af hoe de riem word opgespannen ? Gebeurt dit ergens via het tandwiel van de waterpomp of niet ?

Heb er trouwens nog een SEH kop bij gekregen met inlaat en computer, daar had ik ook nog een paar vragen over.

Kan je eventueel de kabelboom van de NE gebruiken (mits de aansluiting van de computer hetelfde is) ?

Zijn er nog verschillen kwa aansluitingen op de inlaatcollecteur t.o.v. een collecteur van een NE ?

Hoeveel kan je nog laten vlakken van een SEH kop ? Dit aangezien er hier en daar zich een inkeping bevindt op de onderkant van de kop van weg te leggen :(

En als laatste, verschilt de diameter van de uitlaatcollecteur van een NE t.o.v. die van een SEH ?

Zou geweldig zijn moest ik op al m'n vragen een antwoord krijgen, heb helaas met deze motoren nog geen ervaring (altijd bezig geweest met 1.2 OHV'tjes) king:

mvg

caligra

Terug
Naar boven