• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

geen stroom op de injectiepomp cih motor

abs

Lid
goededag mede forum leden,

ik heb een manta b met een 2.0 e erin.

nu heb ik geen stroom op de injectiepomp.

ik heb de computer en het brandstofrelais al vervangen zobnder resultaat.

weet iemand waar ik moet zoeken naar het probleem.

alvast bedankt voor je reactie.

m.v.g adri

ik zit met hetzelfde (L jetronic), en ik vermoed dat de luchtmassameter stuk is. Ik krijg namelijk geen stroom op het relais vanaf de lmm. Als je de luchtklep beweegt dan hoort de brandstofpomp toch te gaan draaien?

Overbrug het relais met een draadje of neem 12V vanaf de accu en zet dat op draad die naar je pomp gaat,als de pomp het dan doet zit de fout in je injectie bedrading..Moeilijk te zeggen vanaf hier wat de fout kan zijn.

Je kan vanuit je zekeringskast ook de pomp aansturen,

IMG_0741.jpg

dit is de zekeringskast van een LE, maar met een L gaat 't ook. Is gewoon een andere zekering die je moet aansturen.

Bij L-jetronic zou ik de oorzaak in de lmm zoeken. Zwarte deksel eraf wippen, en de pootjes helemaal links dichter bij mekaar buigen, dan zou de pomp moeten lopen. De klep drukt deze in de rust stand namelijk uit mekaar.

P4156786.jpg

Bij LE-jetronic zou ik het probleem in de zekering kast zoeken. Daar willen de pootjes nog wel eens insmelten, een nieuwe zekering doet dan wonderen (zekering nr 7 bij een GSI, nr 11 bij een B1)

@kaneelschep:

gewoon een kabeltje vanuit de 3de zekering naar de 7de (of 11de bij L-jetronic).

Dan hoor je je pomp draaien.

Als je stuurrelais (pomprelais) het laat afweten of zoals hierboven de lmm kan je je zo depanneren.

bedankt voor de reactie, bij het draadje doorlussen liep de pomp.

maar ik heb de wagen gisteren verkocht aan een automoteur, dus dat komt wel goed.

m.v.g adri

Terug
Naar boven