• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Geen vonk (weer niet)

Hey,

Vorige week kwam ik met de vraag wie een nieuwe computer voor mij had. Corsa b ging haperen en viel regelmatig uit. Computer zit er nu in, bij de garage deden ze een testrondje, ging prima, maar binnen no-time stond hij weer aan de kant zonder vonk. Help. Wat nu?

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik begin ongeduldig te worden :(

Thomas

origineel gepost door sw16v

idd, heb toch al gezegd dat het de brandstofpomp relais is (99% zeker), zelfs ebay linkje er bij. was je voor 30euro klaar geweest!

Ik geloof je wel, maar die gasten zeggen dan dat het niet kan zijn omdat hij nu geen vonk meer geeft. Haaltie de kabeltjes los en zet er een schroevendraaier aan...

Ik ga het toch nog maar es aankaarten, want zoiets moeten ze daar toch gewoon weten?

damm dat is dus het gevaar van die prutsers bij de helft van de beunhaas garages te geloven.

brandstofrelais schakelt niet alleen de brandstofpomp maar ook je bobine.

Zonder brandstofrelais geen brandstof maar ook geen vonk...

klopt, en als je toerentalgever kapot is krijg je hetzelfde verhaal..

neem aan dat het een C12NZ of C14NZ betreft??

computer zal wel gewoon goed geweest zijn, deze gaan bijna nooit kapot bij deze motoren.

Willem

tja je weet t he, kom je met een auto bij een garage waar niet de orriginele motor in hangt weten ze eigenlijk niet meer wat te doen...

maar idd, als k t zo lees denk k ook brandstof relais, gaat in elk geval vaker kapot als de ecu

Terug
Naar boven