• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

geluid diesel in kou

Spacejam

Woont hier bijna
Vanochtend met de kou m'n dieseltje gestart (z19dth), hij maakte de eerste halve minuut / minuut echt een behoorlijk hard geluid. Is dit nou altijd bij een diesel? en wat veroorzaakt dat nou eigenlijk.

Loopt hij de eerste paar seconde soms niet op alle cilinders ofzo vanwege het voorgloeien of ets?

(De gloeistiften zijn net nieuw en de auto start verder wel direct enz).

Een diesel mag koud wel effe meer geluid maken bij deze temperaturen..

Het zal een beetje van alles wezen, zoals dikkere olie, en dus langer voordat de olie boven is, Slecht ontbranden, etc etc.

Ik rijdt zelf voor mijn Werk met een Mercedes Atego 4.3l 4 cilinder Commonrail Turbo Diesel van 1999.

Deze motor is NIET eens voorzien van Voorgloei of Vlamstart installatie.

Deze motor Start echt met -12 nog in 2a3 slagen, waar ik van sta te kijken eigenlijk..

Dan loopt de motor wel even Erg luidruchtig en ruw (overslaan etc etc), na een tel of 10 a 20 loopt ze weer als vanouds.

Zal wel een beetje bij de diesel horen denk ik zo.

dood normaal dus :). Hij startte eigenlijk gewoon direct vanochtend (1 slag ofzo). Maar inderdaad wel een paar keer overslaan enzo maar dat was inderdaad na een seconde of 10 weer weg.

Aha, dat doet die van mij dus ook.

Dacht ook dat het aan het voorgloeien lag.

Hij start in 2 salgen, de eerste 10 - 15 seconden klinkt en rammelt hij als een oude Harley, daarna loopt hij weer als een zonnetje.

Met mijn vorige diesel had ik dat probleem nooit.

Een diesel mag koud wel effe meer geluid maken bij deze temperaturen..

Het zal een beetje van alles wezen, zoals dikkere olie, en dus langer voordat de olie boven is, Slecht ontbranden, etc etc.

Ik rijdt zelf voor mijn Werk met een Mercedes Atego 4.3l 4 cilinder Commonrail Turbo Diesel van 1999.

Deze motor is NIET eens voorzien van Voorgloei of Vlamstart installatie.

Deze motor Start echt met -12 nog in 2a3 slagen, waar ik van sta te kijken eigenlijk..

Dan loopt de motor wel even Erg luidruchtig en ruw (overslaan etc etc), na een tel of 10 a 20 loopt ze weer als vanouds.

Zal wel een beetje bij de diesel horen denk ik zo.

mijn gloeistiften waren aan het eind van vorige winter vervangen dus die zouden het niet zijn, zou wel een eigenschap zijn van dat blok :)

dood normaal dus :). Hij startte eigenlijk gewoon direct vanochtend (1 slag ofzo). Maar inderdaad wel een paar keer overslaan enzo maar dat was inderdaad na een seconde of 10 weer weg.

Aha, dat doet die van mij dus ook.

Dacht ook dat het aan het voorgloeien lag.

Hij start in 2 salgen, de eerste 10 - 15 seconden klinkt en rammelt hij als een oude Harley, daarna loopt hij weer als een zonnetje.

Met mijn vorige diesel had ik dat probleem nooit.

Hier nog 1tje die rammelt / onregelmatig stationair loopt.

Als ik 1x kort gas geef of even wacht dan loopt hij ook weer lekker.

mijn gloeistiften waren aan het eind van vorige winter vervangen dus die zouden het niet zijn, zou wel een eigenschap zijn van dat blok :)

Hier nog 1tje die rammelt / onregelmatig stationair loopt.

Als ik 1x kort gas geef of even wacht dan loopt hij ook weer lekker.

Terug
Naar boven