• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

geluidsinstallatie opel vivaro 2015

johnny0503 wrote:
Ik heb een dubbele cabine, cosmo uitvoering, nu heb ik 2 luidsprekers vooraan in de deuren en 2 achteraan ( achter de voorzetels ). Nu is mijn probleem, de voorste zitten onderaan in de deuren en geven precies enkel bas weer terwijl de achterste bovenaan zitten en middentonen en hoge tonen geven. Ik heb dit aangepast via de radio zodat ik meer muziek heb rondom mij, dus meer afgesteld op de voorkant. Kan ik hier andere luidsprekers plaatsen of extra plaatsen, zoals aparte midden en hoge tonen? Zonder versterker eventueel....ik heb de navi 50 zitten als systeem.

RYkg1c8.jpg

aZM9Jxr.jpg

@arnovariante wrote:@ Johnny0503,

De versterker/woofer is een Ampire Active 8 pro.

Dit is een combi en is idd aangesloten op de Nav 50.

Zit hier een subwoofer aansluiting op dan?

Heeft er iemand een afbeelding van de achterkant van de navi 50?

of kan iemand me vertellen hoe de navi 50 uit het dashboard gehaald kan worden?

:D

@Michel03,

Hoe het allemaal aangedaan weet ik niet, geen verstand van.

Ik weet wel dat de nav 50 eruit is geweest en dat de combi (versterker/subwoofer) is aangesloten op deze nav 50.

Ok, ik heb nog even gezocht en ben er grotendeels achter.

Ik weet niet of het geluid heel veel verbeterd, maar laten we er het beste van hopen.

Ik heb nog niet aan de achterkant van de radio gekeken, maar hier zal uiteraard geen subwoofer uitgang op zitten.

Hier kan je een Hi-Low converter tussen zetten en hier kan wel een sub op aangesloten worden. (linkje voor een voorbeeld) http://carwirefire.com/images/hi%20low%20level%20converter%20installation/hi-low-level-line-converter-1.jpg

Originele speakers ga ik vervangen voor speakers met losse tweeters en dan een kleine subwoofer erbij.

Nu nog er achter komen hoe de Navi 50 uit de nieuwe Opel Vivaro gaat...

Navi 50 is gemakkelijk los te maken, frame rondom zit er op geclipst. Daarna is de radio los te maken met 4 vijzen, voorzichtig met uithalen want er hangen heel wat kabels aan. Bij mij krijg ik er hem zelf niet volledig uit, ik zal het laten doen door een hifi- dude...

De achterste speakers zijn nu ook vervangen, prima geluid nu, ik ben tevreden!

De dealer heeft de microfoon voor de bluetooth verbinding vervangen, die werkt nu ook goed, zelfs bij 160 km/uur ben ik nu goed verstaanbaar.

Nu nog afwachten of de geweldige Opel organisatie iets gaat verbeteren aan het belachelijke feit dat je eerst het volume flink verhogen moet voordat je de bellende partij verstaan kunt.

[quote quote=18289919]Ben er in geslaagd om via usb stick thema’s toe te passen op de navi 50, alsook film te bekijken weliswaar in beperkte grootte maar goed zichtbaar. Wat ik wel niet kan is naar de radio luisteren via de usb stick, wel mp3tjes en foto’s bekijken. Is tof om zien , zal zien of ik het veel ga gebruiken. Bij niet selecteren van de usb werkt de gewone navi50 zoals gewoonlijk.[/quote]

Hallo Johnny,

Hopelijk leef je nog. Ik ben 180.000 km verder en geniet nog van die super camionette! Enige kost die ik al had, waren beide schokdempers vooraan, volgens mijn dealer is dat van in Bulgarije te rijden. Nu lijken mijn schokdempers veel beter, want de remafstand is ook korter. Heb voor het eerst ook speciale M+S banden (all season), want zo'n landklimaat tussen minus 30 en plus 40 is wel iets anders dan ons milde zeeklimaatje hier.

Mens ben ik verliefd op dat land. Zit door mijn vechtscheiding compleet absurd echter met enkelband opzettelijk gevangen weer tot eind februari 2019 in Belgenland (waanzin, ik haal dan alles op het einde, en nog maken ze je eigenlijk kapot, gewoon omdat ze hun te hoogmoedig zijn om ook de geleden schade recht te zetten, correctioneel wist de rechter duidelijk niet eens wat 'afstand van geding' is), maar daar spreek ik je niet voor aan.

Ging mijn NAVI50 net updaten na heel lange tijd (ik heb alle updates meteen na de aankoop besteld en ook Bulgarije erbij), maar vermoed dat er geen nieuwe kaarten meer werden uitgebracht door de Hongaarse programmeurs. De NAV80 blijkt ook iets meer problemen te hebben dan onze NAVI50 en de vervangen luidsprekers blijven een droom qua muziek in de auto. Soms mis ik even een CD speler, maar via iTunes lukt dat ook wel naar de iPhone.

Vraag: Heb je nog de mapstructuur hoe je die films op je USB stick zette? Gewoon 1 map of zitten er in de root ook andere bestanden.

Op dit moment, vertoont de NAV update deze mappen:

Root: upgrade.lgu en synctool_log (beide verborgen bestanden)

Submappen: .fseventsd (hidden) en .spotlight-V100 (hidden) met twee submappen Store-V1 en Store-V2

Misschien is die laatste map NIET van de NAVI want er staan ook nog veel andere bestanden van mij op.

Mocht je een mailtje ontvangen, help je me nog even, zou het toch leuk vinden een clipje ergens op de NAV50 te kunnen zien...

Jean Marc VAN BELLE
Bulgaar in wording!

Terug
Naar boven