• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gemiddeld verbruik ineens gestegen,...

ah, nja dan gaan we ze straks eens wat bijpompen, kijken wat ie doet ;-)

ik heb me altijd aan de voorgeschreven druk gehouden vermits dit in m'n boekje staat. maar beetje meer kan geen kwaad hé.

mijn bandenmaat is 195-65-15

spanning op 2.10

m'n hoge verbruik komt waarschijnlijk omdat we zo goed als alleen maar op en naar het werk rijden wat maar 6km is van thuis, met verschijdene stoplichten en drempels.

normaal is m'n gemiddeld verbruik 8.2/100km maar sinds vorige week ineens naar 9.8 gestegen.

ik ga altijd bij dezelfde tankshop tanken: shell de gewone diesel.

ik begrijp er echt niets van.

nu gaan m'n banden vanvoor wel altijd iets af zodat ik 1keer in de maand wat moet bijpompen maar m'n verbruik is daardoor nooit gestegen. aleja misschien wel eens met 0.1 of 0.2 omhoog maar nooit 1.6l/100km stijging,..

mijn bandenmaat is 195-65-15

spanning op 2.10

m'n hoge verbruik komt waarschijnlijk omdat we zo goed als alleen maar op en naar het werk rijden wat maar 6km is van thuis, met verschijdene stoplichten en drempels.

normaal is m'n gemiddeld verbruik 8.2/100km maar sinds vorige week ineens naar 9.8 gestegen.

ik ga altijd bij dezelfde tankshop tanken: shell de gewone diesel.

ik begrijp er echt niets van.

nu gaan m'n banden vanvoor wel altijd iets af zodat ik 1keer in de maand wat moet bijpompen maar m'n verbruik is daardoor nooit gestegen. aleja misschien wel eens met 0.1 of 0.2 omhoog maar nooit 1.6l/100km stijging,..

jemig ik haal de zelfde waardes met een mijn1,8 benzine.

Banden spanning is te laag.

Wat is je banden maat.

jemig ik haal de zelfde waardes met een mijn1,8 benzine.

Banden spanning is te laag.

Wat is je banden maat.

Rij met mijn 2.2dti ook veel korte stukken haal dan ook makkelijk 6.2/100

Dus weet niet of die korte stukjes nu zoveel invloed hebben :hmmz

Daarintegen rij ik ook regelmatig een paar 100 km met het pedaal stevig ingedrukt :afro

Dan haal ik waardes van 7.5/100

Dus jou waardes zijn vergeleken bij de mijne aan de hoge kant :fy1

En das met de huidige brandstof prijzen flink :swear :argue

Rij met mijn 2.2dti ook veel korte stukken haal dan ook makkelijk 6.2/100

Dus weet niet of die korte stukjes nu zoveel invloed hebben :hmmz

Daarintegen rij ik ook regelmatig een paar 100 km met het pedaal stevig ingedrukt :afro

Dan haal ik waardes van 7.5/100

Dus jou waardes zijn vergeleken bij de mijne aan de hoge kant :fy1

En das met de huidige brandstof prijzen flink :swear :argue

met de bandenspanning op 2.5 is m'n verbruik al gezakt van 9.8 naar 9.1, dus da is al goed nieuws, gisteren een goei 80km autostrade gedaan en nu is m'n gemiddeld verbruik gezakt naar 8.6, dus we gaan de goede richting op hé ;-)

merci allemaal!!!

met de bandenspanning op 2.5 is m'n verbruik al gezakt van 9.8 naar 9.1, dus da is al goed nieuws, gisteren een goei 80km autostrade gedaan en nu is m'n gemiddeld verbruik gezakt naar 8.6, dus we gaan de goede richting op hé ;-)

merci allemaal!!!

ja volgend weekend gaan we naar zierikzee rijden dus afstand genoeg hé ;-)

heb net de bandjes tot 2.50bar opgepompt. (er stond vanvoor nog maar 1.4 en 1.7 op) dus da zal al een grote oorzaak geweest zijn.

deze week eens in het oog houden wat het verbruik nu doet.

houd jullie wel op de hoogte. alvast bedankt iedereen!!!

ja volgend weekend gaan we naar zierikzee rijden dus afstand genoeg hé ;-)

heb net de bandjes tot 2.50bar opgepompt. (er stond vanvoor nog maar 1.4 en 1.7 op) dus da zal al een grote oorzaak geweest zijn.

deze week eens in het oog houden wat het verbruik nu doet.

houd jullie wel op de hoogte. alvast bedankt iedereen!!!

Rij 'ns een keer 200 km snelweg (zonder files) aan één stuk. Is ie weer mooi schoon en loopt ie weer zuiniger. Heb ik met m'n benzine ook. Na een hele tijd geen snelweg te rijden slurpt ie ook stiekem steeds wat meer. In het begin 1:15 met stadsverkeer, zakt daarna af naar 1:13 / 1:12,5. Keertje goed snelweg rijden en hij is weer de oude. :)

Korte stukjes zijn sowieso brandstof-slurpend. M'n oude Vectra A reed in hartje winter over een dagelijks stukje van 4 km ook iets van 1:6... Bij lange afstanden was 't geen probleem, haald ie weer moeiteloos 1:12 in de stad en 1:14 op de snelweg.

Terug
Naar boven