• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

geratel in motorruimte

astropel

Post weinig
Hallo allemaal, voordat ik het verwijt krijg me niet voorgesteld te hebben, ik was reeds bekend als ron74 met een schitterende astra Gsport station 1.6 uit 2003 :-) maar helaas mijn account is niet meer te activeren :-(

Maar goed waar zit ik nu mee?

Ik hoor reeds enige tijd bij het loslaten van mijn gas een geratel in de motorruimte. In het begin hoorde ik dit als de auto warm was en het is weg zodra ik mijn koppeling intrap of als ik gas bijgeef.

Het geluid komt globaal gezien tussen het stuur en de linkerkoplamp vandaan.

Ik dacht eerst aan de uitlaat maar volgens mij is dat het niet, de auto heeft een jaar of twee geleden een nieuwe koppeling en afgelopen zomer een nieuwe distrbutieriem.

(het probleem is al een jaar of anderhalf aanwezig maar wordt steeds iets erger)

Op de teller staat inmiddels slechts 82000 km.

Ik heb al aan van alles getikt maar kan het vooralsnog niet vinden,raak er onderhand vanzelf getikt van! Iemand een ideeeee?

Alvast bedankt!

klinkt als koppeling of versnellingsbak, deze zitten links (bestuurders zijde ) in de motorruimte.

Willem

Druklager wat kapot is?

Hoe krijg je het voor elkaar om binnen een omgerekende 60.000 km een koppeling aan gort te rijden? Is de teller niet stiekem teruggedraaid......?

Nou toen ik de auto kocht, had ik problemen bij het wegrijden, dat wil zeggen de auto ging hortend en stotend het parkeervak uit.

Omdat ik garantie had heb ik toen gelijk de koppeling laten vervangen... het probleem is daarna trouwens nooit geheel weggeweest maar nu begint het ratelen wel heel opvallende vormen aan te nemen.

Dus de koppeling heb ik niet aan gort gereden en of het imitatietroep is, kan alleen de garage bepalen die het erin heeft gezet.

Ga dus maar weer eens naar de dealer om het laten beoordelen..

Terug
Naar boven